4461
Sök

Vilken bil ska ja sätta min nya turbo på?

1 142 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
har en saab 9000 2.0t som går jädrans bra just nu och snart en volvo 740gl-88 och nu fick ja en holset hx35w som tack för att ja hjälpte till att lägga tak i ett garage. turbon har gått 8000 lugna mil och väldigt fräsh. nu vill ja sätta den i någon av mina bilar men vet ej vilken. är bra sugen på att sätta den i saaben men har fått för mig att de är jobbigare än att fixa till volvon. vad behöver ja för att genomföra detta?

värre soppapump
större ic
andra spridare
kompsänka

vad mer?

1 231 Inlägg
13 oktober 2010
chippa behöver du ju göra smile

1 142 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
jo de är ju sant. men du tror inte ja slipper de om de är mekanisk insprut?

296 Inlägg
13 oktober 2010
på saaben behöver du garenterat ett programerbart insprut, så räkna med minst 10k för sprut och mappning smile det beror ju på hur mycket effekt du hade tänkt dej att plocka ur men att kompsänka för typ 300hk är nog lite overkill? smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

1 142 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
de lutar åt att sätta den i volvon och ha som året runt lek bil. för då hinner man köpa på sig allt som behövs till i sommar när saaben rullar ut igen

155 Inlägg
13 oktober 2010
2quick4u skrev:
på saaben behöver du garenterat ett programerbart insprut, så räkna med minst 10k för sprut och mappning smile det beror ju på hur mycket effekt du hade tänkt dej att plocka ur men att kompsänka för typ 300hk är nog lite overkill? smile

Verkligen inte! Vet man inte vad man pratar om så bör man vara tyst. Bilen är ju en 96:a dvs Trionic 5.5 som är mycket lätt att ha att göra med! Du kan mappa bilen själv finns hur mycket som helst att läsa om på nätet. Gör ett besök på stcs.nu och ställ din fråga där. 2,0:an i saaben är otroligt hållbar och man brukar säga att man inte behöver öppna den förens man kliver över 450-500 hk. Enda nackdelen är lådan i saaben. Men med diff och hjärna kommer man långt!

Have fun:)

1 142 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
snaku skrev:
2quick4u skrev:

Verkligen inte! Vet man inte vad man pratar om så bör man vara tyst. Bilen är ju en 96:a dvs Trionic 5.5 som är mycket lätt att ha att göra med! Du kan mappa bilen själv finns hur mycket som helst att läsa om på nätet. Gör ett besök på stcs.nu och ställ din fråga där. 2,0:an i saaben är otroligt hållbar och man brukar säga att man inte behöver öppna den förens man kliver över 450-500 hk. Enda nackdelen är lådan i saaben. Men med diff och hjärna kommer man långt!

Have fun:)

ok ok min "dröm" är ett laddtryck på runt 1.5bar då är ja nöjd. har tillgång till de mesta så detta är inte något omöjligt projekt.vill ha mycket inspiration bara så de händer något oxå

Sök