4470
Sök

Skruva upp pumpen på en MB 200D -94?

Forummoderator
18 440 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
Ingen firmabil denna vintern så vinterskottet blev en MB 200D -94:a. Råkar gilla dessa trötta men pålitliga reliker... Den har bara rullat 23500 mil vilket ju är anmärkningsvärt! Nån racerbil är det då rakt inte och egentligen ville jag ha en 300D men milen fick mig att slå till!

Till frågan: Är det värt besväret att skruva upp pupmen lite grann eller resulterar det bara i svartrök?

Forummoderator
18 440 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Ingen firmabil denna vintern så vinterskottet blev en MB 200D -94:a. Råkar gilla dessa trötta men pålitliga reliker... Den har bara rullat 23500 mil vilket ju är anmärkningsvärt! Nån racerbil är det då rakt inte och egentligen ville jag ha en 300D men milen fick mig att slå till!

Till frågan: Är det värt besväret att skruva upp pupmen lite grann eller resulterar det bara i svartrök?

Lyfter tråden. En bil som drar 0.52 l/milen säljer man inte i första taget! Behöver inte heller glöda över +5 grader! Denna blir bruksbil några år framöver. Vet att man inte får ha vinterbilar på gar. men det är det numera inte heller. Kanon och köra! Ligger och marshar i 130 km/h om man vill timme ut och timme in!

Men frågan består! Har tittat i min Haynes men vilken skruv styr pumpens förmåga? Lite mer effekt hade inte skadat. Svartrök kan jag leva med. Pls...

Sök