Problem med bränsletrycks regulator

fwd
18 oktober 2010 · 137 Inlägg

Tjenare, är såhär att jag har köpt mig en bmw e30 som är byggd turbo i och har nu stött på ett litet problem. BTR'en går upp i 140psi/10** istället för att ligga kring **psi/3-4** som den ska. Jag skruvade isär BTRen och släppte på trycket och skruvade ut skruven för att reglera trycket i den, då gick det skitfint och bilen startade upp igen och gick köra i några timmar. Nu har samma problem inträffat IGEN och jag tänkte att de bara var att upprepa proceduren, men icket. Har provat höja och sänka trycket i den och ingenting fungerar. Kan det vara så att den är trasig eller någon som har något tips?

Kommer inte ihåg vars ifrån den är köpt men här är en bild iaf om det är till någon hjälp.

http://yfrog.com/mlbmw3p

edit;

http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std
Börjar väl misstänka starkt att det är en sådan vi pratar om wink

Om man ska plocka bort denna, är det bara att skruva lös slangklämmorna och plocka bort den eller "händer" det någonting då? Har egentligen ingen erfarenhet av skruvande i bilar så all hjälp uppskattas, man lär sig alltid någonting nytt smile

Senast redigerat av fwd (18 oktober 2010)

fwd
18 oktober 2010 · 137 Inlägg

Ingen?

kevlar_soul
18 oktober 2010 ·

Köp en Aeromotive istället! Ordentlig saker som håller..

soppan är en så pass vital del i bygget och en trasig btr är inget att hurra för..

fwd
18 oktober 2010 · 137 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Köp en Aeromotive istället! Ordentlig saker som håller..

soppan är en så pass vital del i bygget och en trasig btr är inget att hurra för..

Skillnad på Aeromotive och "vanlig" BTR då?

Pris på dessa och vars köper man vettiga? smile

Senast redigerat av fwd (18 oktober 2010)

kevlar_soul
18 oktober 2010 ·

Hållbarhet, kvalité, och väl utprövat i många race bilar..

Sök på Google

maattias
18 oktober 2010 · 354 Inlägg

fwd skrev:
Tjenare, är såhär att jag har köpt mig en bmw e30 som är byggd turbo i och har nu stött på ett litet problem. BTR'en går upp i 140psi/10** istället för att ligga kring **psi/3-4** som den ska. Jag skruvade isär BTRen och släppte på trycket och skruvade ut skruven för att reglera trycket i den, då gick det skitfint och bilen startade upp igen och gick köra i några timmar. Nu har samma problem inträffat IGEN och jag tänkte att de bara var att upprepa proceduren, men icket. Har provat höja och sänka trycket i den och ingenting fungerar. Kan det vara så att den är trasig eller någon som har något tips?

Kommer inte ihåg vars ifrån den är köpt men här är en bild iaf om det är till någon hjälp.

http://yfrog.com/mlbmw3p

edit;

http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std
Börjar väl misstänka starkt att det är en sådan vi pratar om wink

Om man ska plocka bort denna, är det bara att skruva lös slangklämmorna och plocka bort den eller "händer" det någonting då? Har egentligen ingen erfarenhet av skruvande i bilar så all hjälp uppskattas, man lär sig alltid någonting nytt smile

Är originala regulatorn kvar? Isåfall går det nog att ta bort den ställbara, me lite tur så går den som den ska men oftast behövs nog det en ställbar nog så du får justerat trycket för att få den att gå som den ska när det ej är turbo original... Vad kör du med för laddtryck? vad för turbo?

Pröva med att kasta om slangarna, alltså lägg så bränslet går andra vägen igenom den.. Ifall du har en sån som på länken så e dom nog riktigt värdelösa, kina skit.. tyvärr.. Så brukar nog kunna börja bråka..

men visst kan den vara trasig också, plocka isär den och se så att membranet är helt åtminstone, annars rekommenderar jag att du köper en ny, dom e inte så farligt dyra..

Aeromotive är kanske väl dyra grejjer (ifall vi snackar snik-turbo bygge eller liknande), men malpassi funkar riktigt prima och en sån får du för en 800kr!


Lycka till iallafall! Är det nåt annat du undrar över så är det nog bara att höra av dig till mig, bygger själv e30 turbo och hjälper dig gärna om jag kan!


vad e de för e30?


måste tillägga ennu, original bränslepump?

MVH. Mattias! smile

Senast redigerat av maattias (18 oktober 2010)

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang