3969
Sök

Volvo 740 GL 89a rätt lambda?

Ödesutmanare
389 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Tjenare G-folket!

Nu ska 850n in i garaget över vinter och min "kära" 740 ska ut.

O nu har jag en fråga, lambdan var trasig på den, så fick en av min polare, den kommer från en 740 gl fast 88a, min är 89a.

Min är de 2 kablar på, svart och vit. Den jag fick är det 3 på, svart, vit och vit.
Går det ändå? Eller måste man ha en med 2?

Tacksam för snabbt svar, snön ska tydligen börja falla inatt här i Nyköping! tongue

MVH
Andreas

big_smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

The one and only
1 091 Inlägg
20 oktober 2010
På din -89a bör du ha en lambdasond med tre kablar... Det funkar iaf oavsett vilken du tar, den svarta kabeln är signalen till boxen och övriga kablar är till förvärmningen av sonden.
Senast redigerat av Volvo Knugen (20 oktober 2010)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Ödesutmanare
389 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
På din -89a bör du ha en lambdasond med tre kablar... Det funkar iaf oavsett vilken du tar, den svarta kabeln är signalen till boxen och övriga kablar är till förvärmningen av sonden.

Nu sitter lambdan, och du hade rätt, de var 3 kablar på, han som tog dän från min måste varit pårökt! tongue

Använder denna tråd till fortsatt problem!

Smackade som sagt dit en "ny-begagnad" lambda på min, och bilen har stått i ca 5 månader(utan batteri), den var lite grinig men startade ändå ganska lätt, den går som den ska i motorn, fin tomgång och allting. Men efter 10 minuters körning så börja lambdalampan lysa.. De är INGET avgasläckage innan, äre lambdan de är fel på då tro?

Sen när jag svänger, så slår de så in i skogen i ratten och ja, nästan så hela bilen studsar, haha!
Vad skulle kunna vara orsaken till det? De slår verkligen extreem mycket.

Nu står 850n i garage, hade hoppats på att vinterbilen/lekbilen skulle bara va o tuta o gasa, men får lägga ner pengar på den direkt -.-

/ Andreas

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

The one and only
1 091 Inlägg
25 oktober 2010
Prova o mät lambdan så ser du om den är kass... Sen kan du kolla lederna i framvagnen o se om du har något glapp där som kan orsaka skakningarna.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Sök