4097
Sök

Strömkabeln dra, från - till...

Adder
972 Inlägg
3 september 2005
Trådstartare
#1
Koppla in allt, låda steg och såg att det funka som det gjorde... Drog rca kontakten med lite pill men när det kom till strömen... Som jag ser det har jag bara 2 möjligheter... Antingen genom ena fram skärmen sen via förardörren på nått vänster... Eller samma väg först genom fram skärmen och sen i "sido kjolen" och tillsist genom "vädrings"/"dräneringshålet" till reservhjulet... För har försök dra den in i kupen via dom redan dragna kablarna men antingen kommer man inte in dvs för tight lr så vet man inte vart den tar vägen... Tänker inte skruva bort allt...

Eller är det någon annan som har nått förslag ?

Bilen är en Volvo 440 -95
Senast redigerat av Adder (3 september 2005)

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
4 september 2005
#2
Vad är det du skall ha strömmen till?
Direkt från batteriet eller tjuva ström från ciggaretuttaget?

Till min baslåda, till vilken jag fick dra helt ny ström, drog jag ner bakom framskärmen, och in i kupén vid dörren, och sedan drog jag strömmen i "tröskeln" inne i bilen och in underbaksätet till baslådan, och jordade i karossen, drog RCA kontakterna samma väg fast bakom inne panelen under ratten in till sterion, jordade i karossen under baksätet.

Jag har iofs. en Golf 3, men du borde kunna göra på samma sätt.

//Edge

Adder
972 Inlägg
4 september 2005
Trådstartare
#3
Från batterit så klart... Kan ta via dörren men kan ju inte ha så den klämms mellanlisten och dörren... Har du så ? När jag väl är inne så är det inga problem...

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
4 september 2005
#4
Den är inte klämmd i dörren, (har "gott om plats"), har en kabelgenomföring från antennen till radion där. Passade på att dra in strömmen till lådan den vägen.

//Edge

Adder
972 Inlägg
4 september 2005
Trådstartare
#5
Hmm, okey...

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

719 Inlägg
5 september 2005
#6
Jag har dragit min genom samma håll som coupevärmekabeln går in i coupen sedan genom "träskeln" hela vägen bak.

Ingen synlig kabel nån stanns vilket är det man vill eller?!?!

live free, die young.

Adder
972 Inlägg
5 september 2005
Trådstartare
#7
Nja, hellre att en kabel synns och det funkar än att det inte funkar big_smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\


Sök