Lurad (?) på Volvo V40

Newguy
30 oktober 2010 · 98 Inlägg

Sälj bilen om du är missnöjd ^^ Hade jag gjort iallfall.

Busgrabb Rejsa ?
30 oktober 2010 · 2 959 Inlägg

caromania skrev:
I vilket land är bilen såld?

Vad kallades bilen där?

Tro inte att modellerna 2.0T och T4 varit/hetat detsamma i andra länder, det skiljer väldigt ofta på beteckningen mellan olika marknader.

Det stämmer, finns flera varianter av motorbeteckningar utomlands än vad vi har i Sverige.

Autotech
BMW 335D (2008)
jimmzzan
31 oktober 2010 · 1 168 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

linuslinje skrev:

Fjelltrone skrev:
Åk hem till honom o ta ett snack. De hade jag gjort... Visar de sig att han är lite hetsig, så är det bara att plocka fram bollträet!

Håller med, det blir mycket lättare att komma överrens efter att ha spelat sett spel brännboll tillsammans.

Nu spårar det tycker jag, Killen/gubbfan visste kanske inte vad han sålde??? Staffa inte nån för det även om nu ingen tar det bokstavligt. Ring och prata med honom. Kan du inte med så gör jag det! Bilhandlarjävel som man är....

jag tog det som att inlägget du citerade var mer oseriöst, att dom skulle spela brännboll och inte misshandla varandra alltså. rätt så roligt tyckte jag wink

turbodeath
31 oktober 2010 · 2 452 Inlägg

är 2,0 turbon som är bäst att trimma enligt trimfirmorna...t4 är ju mindre volym på...så nja nått överpris tror inte jag det är om den är fin....

döden kommer tillbaka
Busgrabb Rejsa ?
31 oktober 2010 · 2 959 Inlägg

turbodeath skrev:
är 2,0 turbon som är bäst att trimma enligt trimfirmorna...t4 är ju mindre volym på...så nja nått överpris tror inte jag det är om den är fin....

?
Enligt vilka då ?
Om du hade varit lite påläst så är det inte volymskillanden på ca 150cc som avgör vilken som är trimvänligast.

Senast redigerat av Busgrabb (31 oktober 2010)

Autotech
BMW 335D (2008)
Rylander
31 oktober 2010 ·

Busgrabb skrev:

turbodeath skrev:
är 2,0 turbon som är bäst att trimma enligt trimfirmorna...t4 är ju mindre volym på...så nja nått överpris tror inte jag det är om den är fin....

?
Enligt vilka då ?
Om du hade varit lite påläst så är det inte volymskillanden på ca 150cc som avgör vilken som är trimvänligast.

Precis.. mindre borr på t4an = tjockare gods i blocket = hållbarare wink

Så sluta nu upp med gissningstävlingen smile

turbodeath
1 november 2010 · 2 452 Inlägg

jag gissar inte utan är vad jag hört på trimfirma..ja....men skitsamma alla vet ju bäst här....sen det där med att hota som det gör åk hem med bollträ,han kanske inte vet nått om bilar som sålde den...och som kund så brukar man kolla upp bilen innan man betalar...tänk nu om den hade en skuld jo då åker den nya ägaren på att betala inte han,men för övrigt så låter det som nya ägaren är nöjd med bilen i för övrigt..

döden kommer tillbaka
gamlingen
1 november 2010 · 5 198 Inlägg

Varför säjer folk att dom blivit lurad.. även om säljaren inte säjer allt så har man som köpare SKYLDIGHET att ta reda på allt om bilen. Och som tidigare sagt så finns det faktiskt folk som inte vet vad dom har,utan dom tex har *en sån där röd volvobil* . Sen ser man ju vad som står på pappren vad det är för nåt. Jämföra kvitto och regpapper är ju inte så värst krångligt, avviker info på nåt sätt så säger man ju stopp.

Busgrabb Rejsa ?
1 november 2010 · 2 959 Inlägg

turbodeath skrev:
jag gissar inte utan är vad jag hört på trimfirma..ja....men skitsamma alla vet ju bäst här....sen det där med att hota som det gör åk hem med bollträ,han kanske inte vet nått om bilar som sålde den...och som kund så brukar man kolla upp bilen innan man betalar...tänk nu om den hade en skuld jo då åker den nya ägaren på att betala inte han,men för övrigt så låter det som nya ägaren är nöjd med bilen i för övrigt..

Det är inte frågan om att "alla vet bäst". Om en trimfirma sagt att 2.0T är bäst att trimma så har dom ju bevisligen väldigt dålig kunskap om bilen.
Kolla du igenom Torpis motordatatråd om X40 motorerna, där står det mycket nyttigt.
Kollar du sedan runt lite bland dom snabbare X40 bilarna här på garaget så ska du se att alla med en bra bit över 300 Hkr har T4:ans 1.8 liters block.

Autotech
BMW 335D (2008)
LimpanS
1 november 2010 · 351 Inlägg

Jasså ni väckte liv i tråden igen. Får väl ge en liten update..

Jag ringde aldrig upp säljaren. Eftersom bilen var fin för övrigt och inga fel har dykt upp i efterhand så kände jag att det inte var lönt att börja tjafsa om. Ska fixa upp den lite över vintern (inga kostsamma grejer) och se vad man gör sen.

Lexus IS250 "Executive" (2006)
Newguy
3 november 2010 · 98 Inlägg

LimpanS skrev:
Jasså ni väckte liv i tråden igen. Får väl ge en liten update..

Jag ringde aldrig upp säljaren. Eftersom bilen var fin för övrigt och inga fel har dykt upp i efterhand så kände jag att det inte var lönt att börja tjafsa om. Ska fixa upp den lite över vintern (inga kostsamma grejer) och se vad man gör sen.

Äsch tongue Bara de känns att den drar på när du trycker ner foten och den är kul o köra så borde du vara nöjd smile

När ja va lite yngre så va ja ute o buskörde med en hyrbil min mor hade när hennes bil var på verkstad. En sketen liten Rover med ca 100hk. BUS KUL o köra! big_smile Vart 16 år gammal då och kändes som att köra ferrari smile Den gick loss från 1an till 3an utan minsta problem om jag ska vara helt ärlig.. Framhjulsdriven då såklart.

Sen va ja uppe (dum idiot som jag var) i 170 på en landsväg (2 filer).

Vad ja vill komma till är att.. bara de är kul o köra så räcker de som första bil..! smile

caromania Forummoderator
3 november 2010 · 9 296 Inlägg

Newguy skrev:
En sketen liten Rover med ca 100hk. BUS KUL o köra! big_smile Vart 16 år gammal då och kändes som att köra ferrari smile Den gick loss från 1an till 3an utan minsta problem om jag ska vara helt ärlig..

Där ser ni. Bra skit! big_smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
J0ck3e
3 november 2010 · 247 Inlägg

caromania skrev:

Newguy skrev:
En sketen liten Rover med ca 100hk. BUS KUL o köra! big_smile Vart 16 år gammal då och kändes som att köra ferrari smile Den gick loss från 1an till 3an utan minsta problem om jag ska vara helt ärlig..

Där ser ni. Bra skit! big_smile

Haha nu är du inte ensam längre tongue

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.
torpis Forummoderator
3 november 2010 · 10 572 Inlägg

LimpanS skrev:
Jasså ni väckte liv i tråden igen. Får väl ge en liten update..

Jag ringde aldrig upp säljaren. Eftersom bilen var fin för övrigt och inga fel har dykt upp i efterhand så kände jag att det inte var lönt att börja tjafsa om. Ska fixa upp den lite över vintern (inga kostsamma grejer) och se vad man gör sen.

slutet gott, allting gott.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang