Finns det någon som kan bidra med tips på var jag kan få tag på en turbo till min Skoda Octavia 1,9 TDI -02? Har kollat runt en hel del på internet, men inte lyckats hitta någon som passar. Har kollat med min lokala bilverkstad (Skoda) och de skulle ha 10 000 kr för en ny turbo (inbytespris), vilket jag tycker är i dyraste laget. Största svårigheten ligger i att hitta en turbo som passar, för tydligen har turbon som satt i bilen utgått och därför blir jag inte klokare av att söka på modellkoden för denna. Det som står att läsa på den trasiga turbon är; GT 1749 V GS4 038253019N V220 713673-2 S/N EGC 0857
Modellkoden för den turbo som ersatt denna ska tydligen vara: 03G253014E. Men jag lyckas ändå inte hitta någon...
Skulle vara väldigt tacksam för tips, för just nu står jag med en isärplockad bil och utan en turbo att sätta dit
Till en början ville jag ha en ny, men nu skulle jag vara glad om jag hittade en turbo, vilken som helst, som passade. Har kollat överallt känns det som, inklusive laga.se.