Minium
12 november 2010
· 270 Inlägg
Grn_e34 skrev:
Sharky skrev:
GT45??
Har du ens kollat hur en kompressormap ser ut till en GT45 och räknat på den.
En GT4508 pumpar 70-80lb/min på 80% ballongen dvs den är lagom för motorer på 700Hkr och uppåt.
Jag gav dig tidigare i tråden ett välbeprövat koncept på 300Hkr. Ett tips i all välmening är att sluta drömma om helt galna saker (vad skall du med 16V topp till? Förstår du överhuvudtaget skillnaden i förbränningshastighet mellan en 8V topp och en 16V topp och hur olika tändlägen du måste ha).
Kommer du inte ner på jorden så blir det bara pannkaka.
/Göran
Jag tänker inte byta till 16ventils topp det får bli en 531topp ist:),men jag är nöjd som den går nu:). Och jag tror inte på några 300hk jag tror ingenting det var därför jag fråga er men verkar inte få något vettigt svar av vissa!, så jag bänkar biljäveln till sommarn då jag har körkort!
Grn_e34 skrev:
men det blir 16v topp senare, extraktor grenrör, garett gt45 turbo, större spridare och ett värre insug;D, sen blir det bänkning:), då får vi veta exakt:)
Ett vettigt svar på din ursprungsfråga är väl egentligen att ingen riktigt kan veta det eftersom (förmodligen) ingen har provat just din setup nån gång.
Det innebär ju att det kan funka skitbra och ge 230 hk eller så är det något som inte alls funkar ihop med dom andra grejorna och då får du 140 hk istället.
/M