Audi a6 quattro -95 glykol i kupén.

infront_off
15 november 2010 · 21 Inlägg

Tennare, har en Audi A6 quattro -95 jävligt skumt fel, stod parkerad och tom varvade i brist på annat tongue
då helt plötsligt rutan immar igen och glykol/vatten kommer in vid pedalställen. körde hem bilen och ställde den i garaget. 2 dagar efter går jag ut för att kontrollera läckaget, fyller då i vatten i systemet luftar efter konstens alla regler, startar bilen låter den gå upp i rätt temp (90grader) slår på full värme men inge vatten kommer ut någonstans, kollat slangarna in till värmepaketet + värmekranen. Första tanken då det hände var värmepaketet men när de inte läker vatten helatiden? de andra jag tänkte på var att de var ganska kallt då de hände, tänkte om de fanns någon övertrycksventil eller liknande och om de blivit nån propp eller nått så att den typ "evakuerat"?ligger väl typ 1,2- 1,5bars tryck i systemet.

För övrigt är den nyligen renoverad kört kanske 1000 mil efter total renovering av topparna så borde inte vara blockpackningarna, är häller ingen olja/sur lukt/ lr bubblande i ex-kärl inte häller vatten i motoroljan. har alltid varit stadig temp. vet någon om vad felet kan vara då de gjorde så är jag tacksam för svar, pendlar med bilen 10-11 mil om dagen så vill fan inte att de ska hända på väg till jobbet, då jag provat pendla med en biljävel som bara racklat och fått stå och frysa efter e4 20 000ggr så är lite less på rackel.

Det bästa av allt, lite humor till er läsare är att då Audin nu gick sönder så var jag tvungen att ta denna bil
som racklat gudförbannat till jobbet i dag 15/11 -10 och min far har lånat denna bil i 2-3 veckor utan problem, men jag han bara halvägs till jobbet så skar den jäveln... andra gången förövrigt.. jag är faan rädd för den bilen... wink men inga sura miner på julafton ;D

//TOBBE

Vi är inte sega i norrland vi har bara inte brottom :D
K1NG3N
15 november 2010 · 557 Inlägg

Tjoo.

Kontrollerat alla slanganslutningar till värmepaketet?

PuttesPOV
15 november 2010 · 504 Inlägg

Har 140.n skurit igen!???? WTF!

HÅRDROCK
infront_off
16 november 2010 · 21 Inlägg

TeamNorrland skrev:
Tjoo.

Kontrollerat alla slanganslutningar till värmepaketet?

Jo har ju skrivit de big_smile men de var värmepaketet fick de att börja läka igen big_smile

Vi är inte sega i norrland vi har bara inte brottom :D
infront_off
16 november 2010 · 21 Inlägg

PuppPutte skrev:
Har 140.n skurit igen!???? WTF!

Ja mest troligt... nu har jag varit  uppe hela natten och skruvat ihop 740:in big_smile haha

Vi är inte sega i norrland vi har bara inte brottom :D
K1NG3N
16 november 2010 · 557 Inlägg

Tänkte precis skriva att byt värmepaketet. Hade samma sak i grön audin. Det hade forsat in för en fd ägare så bytte den så blev bilen som ny igen smile Men dock böckigt som helvete att byta dessa.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang