4069
Sök

Måste få fel avgasvärden

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
Hejsan!
Nu är de så att jag måste få de ingen annan vill ha. Fel avgasvärden. De är så att i min försäkring så ska dom ersätta om min kattalysator går sönder. Men i de finstilta står de "bara vid felaktiga avgasvärden". Så de spelar ingen roll att min katt har börjat smällta om den visar rätt värden. Va på besikning för 2 veckor sedan och den gick igenom där iaf.
Fårgan är va jag ska göra för att få fel avgasvärden? Vill ju inte göra något som skadar motorn eller dyrligt heller.

Ingen med några bra och vettiga knep?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
18 november 2010
Va? din nuvarande katt verkar ju fungera eftersom du rullade genom sbp utan anmärkning. Vad är problemet?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
18 november 2010
sebbanboy14 skrev:
Hejsan!
Nu är de så att jag måste få de ingen annan vill ha. Fel avgasvärden. De är så att i min försäkring så ska dom ersätta om min kattalysator går sönder. Men i de finstilta står de "bara vid felaktiga avgasvärden". Så de spelar ingen roll att min katt har börjat smällta om den visar rätt värden. Va på besikning för 2 veckor sedan och den gick igenom där iaf.
Fårgan är va jag ska göra för att få fel avgasvärden? Vill ju inte göra något som skadar motorn eller dyrligt heller.

Ingen med några bra och vettiga knep?

Plocka ner katten och häll i lite bensin och tänd på, upprepa några gånger och den är helt bränd.

Varför vill du ha en ny katt?

Edit: En ny sportkatt kostar vad? 1-2 tusen? känns det värt att göra ett försäkringsbedrägeri för den summan?
Senast redigerat av discokapten (18 november 2010)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

8 921 Inlägg
18 november 2010
Låser tråden med hänvisning till vad TS vill uppnå med inlägget dvs  försök till försäkringsbedrägeri

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Sök