3531
Sök

Demontera oljetråg volvo 140

Holgersson
102 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
Hej!
Min soppapumpsarm gick av o föll ner i motorn när ja va ute och åkte en fin morgon.
Jag vill hemskt gärna ha ut den för de känns inte bra att ha den där helt enkelt.
Tror inte att den har slagit sönder något eftersom motorn går att starta och jag hörde ingen smäll eller liknande när de hände.

Nu till min fråga. Hur får man dän oljetråget utan att lossa på framvagnen o krångla . funkar de inte att lossa motorkuddarna o lyfta i motorn så mycket som möjligt o kanske få dän de. har redan kört med ståltråd och liknande i oljepluggshålet. någon som har erfarenhet av detta sedan tidigare och vet de enklaste sättet??

Tacksam för all ev. hjälp! smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 november 2010
Aldrig gjort det, men det borde väl gå om du lossar sprängkåpsförstärkningen, och bara tar ner tråget? Utan olja såklart wink

Annars åker du nog på att lyfta motorn en bit hmm

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

199 Inlägg
27 november 2010
förmodligen ja hmm

Volvo1968 skrev:
Aldrig gjort det, men det borde väl gå om du lossar sprängkåpsförstärkningen, och bara tar ner tråget? Utan olja såklart wink

Annars åker du nog på att lyfta motorn en bit hmm

Sök