Turbo "T3/T4 style" till b230?

Gissl3n
28 november 2010 · 45 Inlägg

Tjo, ska slänga på en turbo på en b230. hittade en billig på stylingbutiken.se "T3/T4 style" är de något att ha om man vill ha ut runt 350hk? Skriv om ni har förslag på nån annan turbo som klarar den effekten, vill ha intern westgate.


http://www.stylingbutiken.se/turbo-t3-t4-style-/2084-0

NeXz
28 november 2010 · 236 Inlägg

var också inne på en sådan turbo , och jag har hört att dom funkar kanon bra , men jag tänkte satsa på en hx35 kina aggregat. samma pengar men den är dock stor.. hehe

maattias
28 november 2010 · 354 Inlägg

Beror bara på hur mycket du laddar.. feg laddar du (vill säga 0.6-1bar) så håller dom nog rätt så länge. Kör du med 1,5-2bar så kör du nog inte länge.. Men visst funkar dom. smile körde en sommar med T3/T4 i min, laddade 0.8bar och den var inte alls slut efter den sommaren, nästan som nyy. Men en holset turbo blev inhandlat istället..

spoolup, vill säga hur snabbt laddet kommer har dock stor skillnad på turbo prisklasserna, och livslängden förståss..

Men värda pengen skulle jag no vilja säga dom är! smile Dock så hittar du nog begagnade ÄKTA agg som är i gott skick i samma priis.. så skulle nog surfa runt lite före jag beställer kina agg..


Har ju också stor skillnad HUR du kör, ligger du på varvstoppen i varenda kurva så finns det ju inget som håller.. och spikningar mm. har också stor roll i turbons livslängd..



MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang