Biopower chipsteg 3 vad krävs? (maptun)

Funkiee Saab älskare!
1 januari 2011 · 4 597 Inlägg

Såg även TS fråga om hur mycket lådan håller för, och de håller för mycket, bara man kör med huvudet. Vet många som kör med 450-500hk, med en orginal låda. Dock är en quaiffe diff att föredra, då de spar på lådan, samt den slutar enhjula så förbannat! big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Andromeda Rumpmas
1 januari 2011 · 3 860 Inlägg

Funkiee skrev:
Såg även TS fråga om hur mycket lådan håller för, och de håller för mycket, bara man kör med huvudet. Vet många som kör med 450-500hk, med en orginal låda. Dock är en quaiffe diff att föredra, då de spar på lådan, samt den slutar enhjula så förbannat! big_smile

Nu börjar vi snacka pengar big_smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
defuncta
1 januari 2011 · 196 Inlägg

Det värsta är väl när man väl börjat att höja effekten så blir man väl aldrig nöjd big_smile

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
Andromeda Rumpmas
1 januari 2011 · 3 860 Inlägg

Ska du up and beyond 300 hk bör du hyra in dig i ett välutrustat garage och lära dig skruva själv, då det snabbt blir dyrt med växellådsbyten, kolvras och annat tråkigt som gärna händer när man är uppe och prövar hållfastheten på grejorna även utan att man behöver lämna in det på verkstad wink

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
kwansa Hmm, vet inte?
1 januari 2011 · 1 775 Inlägg

Andromeda skrev:

Funkiee skrev:
Såg även TS fråga om hur mycket lådan håller för, och de håller för mycket, bara man kör med huvudet. Vet många som kör med 450-500hk, med en orginal låda. Dock är en quaiffe diff att föredra, då de spar på lådan, samt den slutar enhjula så förbannat! big_smile

Nu börjar vi snacka pengar big_smile

aldrig billigt och trimma seriöst! wink

defuncta skrev:
Vad krävs för att min aero ska hålla för de extra hästarna?
Tänkte byta till viggenkoppling, men utöver det. Hur många hk brukar lådan hålla för?


mvh defuncta

lådan håller...åtminstone ett tag roll
för att ta nytta av 280hk så skulle jag byta intecoolar oxå!
en välservad/frisk motor ska hålla för 280 välmappade hästar, mät kamkedjan! smile

sen rekommenderar jag och ta bort resonasboxen till luftburken! cool

Senast redigerat av kwansa (1 januari 2011)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
defuncta
1 januari 2011 · 196 Inlägg

kwansa skrev:

Andromeda skrev:

Funkiee skrev:
Såg även TS fråga om hur mycket lådan håller för, och de håller för mycket, bara man kör med huvudet. Vet många som kör med 450-500hk, med en orginal låda. Dock är en quaiffe diff att föredra, då de spar på lådan, samt den slutar enhjula så förbannat! big_smile

Nu börjar vi snacka pengar big_smile

aldrig billigt och trimma seriöst! wink

defuncta skrev:
Vad krävs för att min aero ska hålla för de extra hästarna?
Tänkte byta till viggenkoppling, men utöver det. Hur många hk brukar lådan hålla för?


mvh defuncta

lådan håller...åtminstone ett tag roll
för att ta nytta av 280hk så skulle jag byta intecoolar oxå!
en välservad/frisk motor ska hålla för 280 välmappade hästar, mät kamkedjan! smile

sen rekommenderar jag och ta bort resonasboxen till luftburken! cool

Vad gör resonansboxen, och vilken är det?

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang