volvoperfomanceclub skrev:
nja inte någon större skillnad men kompisen hade en som dom gjort så på och jämför man med min så var det stor skillnad ,i nu läget känner man inte någon kraft alls från turbon hade pengarna funnits så hade ja defentift skaffat steg 1 hittade det för ca 3500kr om man lämna sin gamla box. larmet spelade ingen roll? tack för alla svar.
räcker det med öppet filter för att få lite skönare "pys ljud " eller är en återcirkulerande dump något att införskaffa? mvh rayya
Steg 1 kan du få tag i ännu billigare kan jag lova dig.
Bli medlem på saabturboclubofsweden, där finns säkert någon som kan flasha/mappa din box för under 1000-lappen till steg 1!
Ja, det räcker med att skaffa öppet luftfilter för att få pys-ljudet, men jag har faktiskt ett bättre tips till dig.
I och med att din bil inte har någon LMM utan MAP-sensor så kan du slopa röret som går från originaldumpventilen tillbaka till snorkeln mellan luftburken och turbon.
Plocka helt enkelt bort röret, plugga hålet i snorkeln och sätt ett "vevhusventilations-filter" på dumpventilen. Då kommer det pysa

Tror det är bättre att du behåller luftburken eftersom den garanterat renar bättre än ett öppet filter.
Och dessutom tycker jag det blir ett sportigare ljud såhär än med öppet filter

Köp sedan ett vevhusventilations-filter på ridetech för 29kr, för att inte dra in nått skit i avlastningsventilen.
Och en eventuell plug att sätta på snorkeln.
Kostnad = max 100 lapp