Turbokit bmw e36

stjerna_
10 januari 2011 · 2 Inlägg

Tja. tänkte sätta dit turbokit i min bmw. men har ingen erfarenhet av bmw sen tidigare. därför kollar jag om någon här kan säga bra grejer jag behöver för att det ska hålla någorlunda smile

Fekzen
10 januari 2011 · 181 Inlägg

Bästa tipset är att redan innan bestämma sig för ett effektmål och därmed hur mycket man tänker ladda, samt hur mycket pengar man är berädd att lägga. Det går att få till ett bra bygge till ett bra pris bara man gör rätt och skaffar rätt saker. Dvs att man har en budget och ett mål.

Följd tipset som också är viktigt för att göra det lite enklare för sig själv är att skaffa delar som är lagom stora i förhållande till den effekt man tänkt sig plocka ur. Alltså skaffa inte 800 cc spridare om du ska ha 350 hk och ladda 1 bar.

Det är några saker du bör sätta dig in i: Vilket turbokit? Storlek spridare? LMM? Topp packning & arp? ställbar bränsletryck regulator? eftermarknads sprut eller turbochip? 98 eller E85? Koppling? Diffad bakaxel? Intercooler? etc etc

Några av ovanstånde saker kan man klara sig utan inom vissa effektramar, allt beroende på vad för effekt man siktar på.

Mvh//

A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang