3920
Sök

Vibrationer när avgasrör tar emot karossen, dämpning?

878 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
tjenare
byggde egen downpipe till t5an nu och eftersom kurverna inte blev 100 så var 3" röret så tjockt så det tar i lite i karossen så bilen vibrerar lite på tomgången försvinner dock efter varven höjjer sig, finns det något sätt att dämpa detta? tänkte mest på om man kanske kan ta avgasbandage och dra  runt röret där det tar i ? kan det hjälpa tro ? eller liknande sätt?

har ni tips?, dela med er smile är i behov.

MVH
Jonas

All The best
MVH
Jonas .L

UNDERGROUND
649 Inlägg
16 januari 2011
ejon_850 skrev:
tjenare
byggde egen downpipe till t5an nu och eftersom kurverna inte blev 100 så var 3" röret så tjockt så det tar i lite i karossen så bilen vibrerar lite på tomgången försvinner dock efter varven höjjer sig, finns det något sätt att dämpa detta? tänkte mest på om man kanske kan ta avgasbandage och dra  runt röret där det tar i ? kan det hjälpa tro ? eller liknande sätt?

har ni tips?, dela med er smile är i behov.

MVH
Jonas

Lägg vanlig dämpnings mattrial i mellan och dra ihopp de med hönsnätt smile så kan de bli en fin liten kudde

Osponsrad
1 631 Inlägg
16 januari 2011
Jag hade tatt fram hammaren och bankat in plåten lite och sen lackat där du slagit för att slippa rosten.. Men det är ju jag smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 januari 2011
Nog svårt med något som funkar, det ska inte ligga emot och motorn rör ju sig med.

Är det värt allt kneg och jobb när man kan köpa en downpipe från JT för typ 3500:- ?
Senast redigerat av Busgrabb (16 januari 2011)

Autotech

878 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
kollar deras sida men går ju inte att se vad dom kostar eller nåt på jt...
när jag väljer 850 tongue

All The best
MVH
Jonas .L

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 januari 2011
ejon_850 skrev:
kollar deras sida men går ju inte att se vad dom kostar eller nåt på jt...
när jag väljer 850 tongue

Jo men det gör det allt ?

Autotech

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
16 januari 2011
Eller så värmer du downpipen ordentligt med låga och riktar till den...

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

3 292 Inlägg
16 januari 2011
Lättast är nog att ta fram hammaren och knacka lite i karossen tills det inte tar i nåt mer... lätt och enkelt.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Sök