Nissan 200sx s13, vilken dumpventil är bäst för min motor ?

erminsacictuning
17 januari 2011 · 381 Inlägg

Tjenare !

Som rubriken lyder så vill jag veta vilken dump som är bäst till min bil smile ?
Har läst om alla dumparna jag kan hitta (öppen,återci..,hybrid) men kommer inte fram till något vettigt.
Så tänkte kolla om det är någon som har bra koll på det här med dumpventiler ?

MVH: Tvååhundra smile

Hoaken
17 januari 2011 · 1 163 Inlägg

erminsacictuning skrev:
Tjenare !

Som rubriken lyder så vill jag veta vilken dump som är bäst till min bil smile ?
Har läst om alla dumparna jag kan hitta (öppen,återci..,hybrid) men kommer inte fram till något vettigt.
Så tänkte kolla om det är någon som har bra koll på det här med dumpventiler ?

MVH: Tvååhundra smile

återcirkulerande är skonsamast .. dock ska jag själv köra på en hks ssqv kopia , låter sjukt gött men inte så skonsam mot lmm... men rätt många som kör med den endå å d funkar ju .. vissa funkar de ej för å då få man köra på återcirk..

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Aerodynamik ...
17 januari 2011 · 7 120 Inlägg

Hoaken skrev:

erminsacictuning skrev:
Tjenare !

Som rubriken lyder så vill jag veta vilken dump som är bäst till min bil smile ?
Har läst om alla dumparna jag kan hitta (öppen,återci..,hybrid) men kommer inte fram till något vettigt.
Så tänkte kolla om det är någon som har bra koll på det här med dumpventiler ?

MVH: Tvååhundra smile

återcirkulerande är skonsamast .. dock ska jag själv köra på en hks ssqv kopia , låter sjukt gött men inte så skonsam mot lmm... men rätt många som kör med den endå å d funkar ju .. vissa funkar de ej för å då få man köra på återcirk..

Det är inte LMM som skadas, däremot kommer bilen gå fett vid vissa varvtal eftersom motorn har LMM och inte map-sensor tongue

Jag har kört många mil utan dump och det funkar kanon, kan dock rekommendera Bosch återcirkulerande dump. Finns att köpa på SAAB, VAG m.fl. för någon hundralapp. Funkar helt klart bäst för pengarna.

erminsacictuning
17 januari 2011 · 381 Inlägg

tackar för svaren smile
ja lmm skadas inte om man har en öppen dump. Däremot kan ju katalysatorn och lambdan skadas. tror jag tongue ?
Men det jag söker är ett pysljud tongue
så tror jag kommer att köra på en hybriddump ? den är väl både öppen/atmosfärisk och återcirkulerande ?

Aerodynamik ...
17 januari 2011 · 7 120 Inlägg

erminsacictuning skrev:
tackar för svaren smile
ja lmm skadas inte om man har en öppen dump. Däremot kan ju katalysatorn och lambdan skadas. tror jag tongue ?
Men det jag söker är ett pysljud tongue
så tror jag kommer att köra på en hybriddump ? den är väl både öppen/atmosfärisk och återcirkulerande ?

Ja, det skadas eftersom bilen går fett wink
Den återcirkulerande jag berättade om ger pys-ljud om du har öppet filter.

erminsacictuning
17 januari 2011 · 381 Inlägg

Aerodynamik skrev:

erminsacictuning skrev:
tackar för svaren smile
ja lmm skadas inte om man har en öppen dump. Däremot kan ju katalysatorn och lambdan skadas. tror jag tongue ?
Men det jag söker är ett pysljud tongue
så tror jag kommer att köra på en hybriddump ? den är väl både öppen/atmosfärisk och återcirkulerande ?

Ja, det skadas eftersom bilen går fett wink
Den återcirkulerande jag berättade om ger pys-ljud om du har öppet filter.

okej smile
men blir dt inte värre ljud med en hybrid då ? och när du skriver pys, tänker du på ett fjuttigt pys ljud eller ett ritkigt pschhh ljud ? tongue
och sen undrar jag vad jag behöver för grejer för att instalera dumpen ?
dump,t-kors ???

Aerodynamik ...
17 januari 2011 · 7 120 Inlägg

erminsacictuning skrev:

Aerodynamik skrev:

erminsacictuning skrev:
tackar för svaren smile
ja lmm skadas inte om man har en öppen dump. Däremot kan ju katalysatorn och lambdan skadas. tror jag tongue ?
Men det jag söker är ett pysljud tongue
så tror jag kommer att köra på en hybriddump ? den är väl både öppen/atmosfärisk och återcirkulerande ?

Ja, det skadas eftersom bilen går fett wink
Den återcirkulerande jag berättade om ger pys-ljud om du har öppet filter.

okej smile
men blir dt inte värre ljud med en hybrid då ? och när du skriver pys, tänker du på ett fjuttigt pys ljud eller ett ritkigt pschhh ljud ? tongue
och sen undrar jag vad jag behöver för grejer för att instalera dumpen ?
dump,t-kors ???

Det kan jag inte svara på, är mer ute efter hur saker funkar än hur det låter wink
Förutom att fästa dumpen på något bra ställe så behöver du bara ett t-kors och en slang så du får lite vakuum tongue

erminsacictuning
17 januari 2011 · 381 Inlägg

Aerodynamik skrev:

erminsacictuning skrev:

Aerodynamik skrev:

Ja, det skadas eftersom bilen går fett wink
Den återcirkulerande jag berättade om ger pys-ljud om du har öppet filter.

okej smile
men blir dt inte värre ljud med en hybrid då ? och när du skriver pys, tänker du på ett fjuttigt pys ljud eller ett ritkigt pschhh ljud ? tongue
och sen undrar jag vad jag behöver för grejer för att instalera dumpen ?
dump,t-kors ???

Det kan jag inte svara på, är mer ute efter hur saker funkar än hur det låter wink
Förutom att fästa dumpen på något bra ställe så behöver du bara ett t-kors och en slang så du får lite vakuum tongue

hehe okej tongue 
okej tackar för hjälpen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang