3155
Sök

850r blöddrar, dålig tomgång

NoFuckNoRide
474 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
kan börja med att jag köpte den som den är nu, sitter en JRB dump eller va de heter monterad på autotech ( har papper) den blöddrar o lever jävel, luktar bränsle om hela bilen, lambda lampan lyser.
även magnet ventilen var urkopplad och den vaccum slangen som går till klockan o yurbon va ihop kopplade med ett Tkors. har funderingar på om de kan vara felet, kan även säga att det inte sitter ngn kat på nu, men den kan väl inte ha ngt med det att göra om lamdasonden sitter innan katten?

TACK I FÖRHAND mvh

Sug Performance Club

13 Inlägg
20 januari 2011
kör du med pysventil ist för magnet ventil eller? tongue tänkte på Tkorset där så de inte är en pysventil?

NoFuckNoRide
474 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
ingen pys ventil, har tagit bort alla slangar o satt dom som dom ska o kopplat ur batteriet just nu o se hur den beteer sig imorrn tongue ska sätta på katten imorrn med smile

Sug Performance Club

13 Inlägg
20 januari 2011
min saab vart ju sån att den inte gick på tomgången riktigt men de va att ventilerna på ettans cylinder va brända haha wink

NoFuckNoRide
474 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
den går på tomgång så sätt bara att den är ojämn går ju kanon om jag gasar o ligger i 120 tongue

Sug Performance Club

13 Inlägg
20 januari 2011
sån va saaben med tongue händer det att han kan dö ibland när du ska gasa till och sen kanske åka eller nåt att du måste hålla lite höga varv när du ska iväg när du stått still tongue

NoFuckNoRide
474 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
typ, men du hade ju katt o ingen öppen dump tongue

Sug Performance Club

10 Inlägg
22 januari 2011
Sierra_Greken skrev:

Tja! Om du har öppet luftfilter så sitter nog problemet där. gör rent tråden i mängdmätaren med t-sprit.

mantorp

NoFuckNoRide
474 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Magnus.E skrev:
Sierra_Greken skrev:

Tja! Om du har öppet luftfilter så sitter nog problemet där. gör rent tråden i mängdmätaren med t-sprit.

problemet är nästan löst, lambda mätaren lyser, bara 0.5 iladd och tomgång har jag.. så vete fan riktigt tongue

Sug Performance Club

41 Inlägg
22 januari 2011
Någon riktig lambda lampa finns ju inte riktigt på volvo, utan den kallas motorelektronic lampa. Och den lyser nog för att du har felkod på Magnetventilen att den är urkopplad/kortsluten lär koden vara. Så motorn lär väl gå i grundladd eftersom värdena till motorstyrdonet inte stämmer.
Något att testa vore att koppla allt orginal och ta t korset mellan Kompressorhuset och ventilen. Lura hur mycket tryck som verkligen kommer. smile

Och att du kör utan katalysator spelar ingen roll, kört utan med rakt 3" 1år nu utan minsta problem på min T5a.

Good luck ! smile MVH

1 878 Inlägg
22 januari 2011
Läs ut felkoderna... annars får du börja med att kolla alla vakuumslangar, byta tändstift, tändkablar, lmm, lambda, magnetventil, knacksensor etc... lättaste är att åka till verkstad som kan läsa ut felkoderna som är lagrade.

NoFuckNoRide
474 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
alla slangar till magnetventilen är flång nya, katten är på, fördelar locket är nytt, men får väl läsa ut felkoder o sen nollan o se om den kommer tillbaka, den går jämt och allt nu iaf, men har ju ingen felkodsläsare, satt en med röd diod på min gammla men är väl dator som gäller i denna?

Sug Performance Club

41 Inlägg
22 januari 2011
Sierra_Greken skrev:
alla slangar till magnetventilen är flång nya, katten är på, fördelar locket är nytt, men får väl läsa ut felkoder o sen nollan o se om den kommer tillbaka, den går jämt och allt nu iaf, men har ju ingen felkodsläsare, satt en med röd diod på min gammla men är väl dator som gäller i denna?

Precis du har väl diagnosuttaget i mittkonsolen? Den är väl för ny för att ha gamla hederlig blinkkoder vid fjäderbenstorent smile Man ska inte kunna göra något själv längre. tongue

MVH

NoFuckNoRide
474 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Stukad skrev:
Sierra_Greken skrev:

Precis du har väl diagnosuttaget i mittkonsolen? Den är väl för ny för att ha gamla hederlig blinkkoder vid fjäderbenstorent smile Man ska inte kunna göra något själv längre. tongue

MVH

japp såg det satt ngn mollijoks där ;D får väl åka till bila o ta ut en dator hehe

Sug Performance Club

9 Inlägg
23 januari 2011
Så vart ju min t5:a också. Kollade alla vaccumslangar och bytte ut rubbet. sen kollade ja även en slang som har med tomgång att göra, den går från kamremens sida av motorn. eller fall den går från insuget. fortsätter över spridarna och ner till turboröret. den va halvvägs av på min å efter ja bytte den så gick den mkt bättre smile

Sök