3433
Sök

Expressen granskar Bilia

139 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Nej de utnyttjar Agda för hon inte kan och vet vad det är för delar hon behöver byta, de kan ju fan säga vad som hon kommer inte att i frågesätta de för hon litar på "märkesverkstan" för de är ju GUDs favvo

matteeee skrev:
Kinshi skrev:
Det är f*n inte samma sak Agda 87 går väl inte drömmer om en ferrari för miljoner hon vill väll ha en bil som tar henne från A till B

Men när bilen går sönder vad tror du Agda gör ? Lämnar in den på märkesvärkstad för det är det de har lurat i henne att det är "bättre" att lämna in den där. Och när de ringer henne och säger att det och det har gått sönder så har hon inte mycket säga till om än att
-ja ok fixa det.

Visst finns det många som fuskar men inte lika mycket som stora Märkesvärkstäder, och de är inte bättre eller GUD favorit för att säga att det är bättre än alla andra.

torpis skrev:
Jag tycker fortfarande det är kundens ansvar att välja var han/hon lämnar bilen.  Likväl som kunden själv avgör om man vill köpa en bil för en miljon eller en annan bil för hälften av pengarna med samma utrustnignslista, samma färg och samma antal hästkrafter, bara halva priset.

Att verkstäder fuskar är en helt annan fråga.

Så det är Bilias fel att Agda 87 år inte har ork, möjlighet eller lust att jämföra vad hon får för sin surt förvärvade pension? Bilia går inte ut och säger att dom är billigast, dom tvingar ingen, men berättar varför dom tycker att man ska anlita dom. Vanlig marknadsföring alltså.
Det är ett s-ans USA-samhälle folk vill ha, som inte orkar tänka, engagera sig eller lägga ner mer än två sekunder av sin egen tid på en sån sak som sin egen bil. Och blir man "lurad" (för att man inte själv jämför innan) ska man väl helst kunna stämma företaget på miljonbelopp och slippa arbeta i resten av livet med?

Om folk tänkte själv mer skulle världen va fan så mycket bättre!

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 februari 2011
Kinshi skrev:
Jag kan säga så här oftast små värkstäder lever för sitt rykte som andra privat företag och sånt, Men stora bla "märkesvärkstäder" bryr sig inte ,menar en anställd bryr sig väl inte så mycket om kunden han får lika mycket lön om de tar 5000 från kunden eller 1000 visst? så han gör sitt jobb bara, han skiter i om kunden är nöjd eller inte.

Men verkstan "runt hörnet" som du kallar det skiter inte i det för de lever för sitt rykte och det är SKILLNAD.

Ja och det finns många små verkstäder som fifflar med.

Absolut, jag påstår inte att jag gillar Bilia, snarare tvärt om. Tycker bara inte att just prissättningen är något som de gör fel.

Samma sak när andra verkstaden använder "originaldelar" och Bilias delar verkligen har Volvostämpel på sig. Just vattenpumpen här ovan är ett exempel som jag var ute för... piratpumpen hade impeller i plast som sprack och frihjulade på pumpaxeln och motorn kokade tillsynes utan förklaring.

Alltså svårt att jämföra totalpriserna eftersom man faktiskt inte får samma tjänst för pengarna. Snarlik, men inte samma.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Rumpmas
3 860 Inlägg
4 februari 2011
Min uppfattning om vår lokala Saab-verkstad är för övrigt att man har för mycket att göra och för dålig koll på vad personalen gör eller har att göra. Har man 9 dagar på sig att byta en slangjävlel till vevhusventen för att sedan när jag ska hämta bilen på överenskommen tid ursäktar sig och smiter ut på parkeringen i ösregnet och byter är det inte seriös verksamhet. Skulle jag inte märka att jag har sjö i motorrummet?

Eller att på skadeverkstaden ordna nya skador på kjolpaket och skylla på stenskott samt lämna ut bilen med lysen som lyser 5 m framför bilen och skylla på att man ställde in lysena med ljuslängdregleringen på högsta läget? Borde inte lysena lysa ännu högre på normala läget då? Man orkar inte ens erkänna att man gjort fel utan tar hellre kunden för en idiot.

Eller att vara så jävliga så att man "måste" ta ett par hundra spänn och skriva ut en arbetsorder för att byta två  torkarblad á 2-300 per styck åt ett pensionärspar som köpt en lång radda nya bilar på samma firma och alltid servat där, när de lika gärna kan göra det på ett par minuter på parkeringen. Nu blev "råttet mågat" så att säga och de kommer inte att vända sig dit någon mer gång.

Sök