Min uppfattning om vår lokala Saab-verkstad är för övrigt att man har för mycket att göra och för dålig koll på vad personalen gör eller har att göra. Har man 9 dagar på sig att byta en slangjävlel till vevhusventen för att sedan när jag ska hämta bilen på överenskommen tid ursäktar sig och smiter ut på parkeringen i ösregnet och byter är det inte seriös verksamhet. Skulle jag inte märka att jag har sjö i motorrummet?
Eller att på skadeverkstaden ordna nya skador på kjolpaket och skylla på stenskott samt lämna ut bilen med lysen som lyser 5 m framför bilen och skylla på att man ställde in lysena med ljuslängdregleringen på högsta läget? Borde inte lysena lysa ännu högre på normala läget då? Man orkar inte ens erkänna att man gjort fel utan tar hellre kunden för en idiot.
Eller att vara så jävliga så att man "måste" ta ett par hundra spänn och skriva ut en arbetsorder för att byta två torkarblad á 2-300 per styck åt ett pensionärspar som köpt en lång radda nya bilar på samma firma och alltid servat där, när de lika gärna kan göra det på ett par minuter på parkeringen. Nu blev "råttet mågat" så att säga och de kommer inte att vända sig dit någon mer gång.