hejsan har en W124 300 turbodiesel -92a om603 med den lite mer elektriska pumpen som det sitter en kontakt innanför vacum avstängningen. det läckte lite från 2 spridar rör nere vid pumpen (5 & 6) tog bort dom helt och la på golvet o värmde på dom.
När jag satt dit de o luftat allting så starta bilen men de börja rinna ovanifrån pumpen typ vid pump elementena... (inte uppe vid spridar rören) och efter man haft den avstängd en stund måste man lufta för o kunna starta igen.
Lite historia

Nu har jag fått tag på en annan dieselpump istället.
Men hur ska man byta pumpen på ett så smidigt sätt som möjligt med så lite specialverktyg som möjligt?
Vart hittar man "0" läget på motorn och lika dant på pumpen??
hade en 940, D24tic som de räckte med ett skjutmått för o se hur mkt den öppnade och ställlde in efter det med bra resultat

Pumpen är iaf från en -88a årsmodell så nu kan man ju ställa på pumpen lite sen oxå så den går bättre och blir lite svart rök oxå.

men vilken skruv ska man skruva på??
![http://i856.photobucket.com/albums/ab126/vonzool/DSC00290.jpg]()
och vad gör alla skruvarna?
![http://i856.photobucket.com/albums/ab126/vonzool/DSC00291.jpg]()
vad är skruven i mitten till för??
sen när man öppnade luckan där bak så rann det ut olja så jag tänkte höra vilken olja det är man ska ha i och hur mkt olja oxå.