Privatimport BMW 530 från tyskland, vågar jag?

smokerubber 940LTT
20 januari 2011 · 76 Inlägg

hej, har bestämmt mig för en bmw e39 530d, kraven var sedan-M.paket fräsch o välskött,märkte att utbudet i sverige var otroligt dåligt, så jag vandrade vidare till mobile.de

där hittade jag en pärla   


http://data.fuskbugg.se/dipdip/!!teoif!!20~%24%28KGrHqN%2C!lsEz%2B6T%2CIzCBNNdy72cf!~~_19.JPG

http://data.fuskbugg.se/dipdip/!!teoibQBW0~%24%28KGrHqZ%2C!g4E0eb5LOR4BNNdy5dSdQ~~_19.JPG

http://data.fuskbugg.se/dipdip/!!teoioQ!m0~%24%28KGrHqZ%2C!hwE0EjTmm%2CIBNNdzBdNhg~~_19.JPG





för 7350 eur..."CA 68.000kr"

jag tänkte, mycket jobb men fasen denna bilen vart jag sjukt såld på....tar kontakt med säljaren och berättar att jag är jätte intresserad av bilen, att om jag åker ner till tyskland o kollar på bilen, kan du hålla den då?, han svarar att detta inte är några hinder, och att om jag inte kan komma ner, erbjuder han sig skicka den till mig"hanstår för kostnaden"... frågar han hur affären i sådana fall går till, med pengar osv..."han har varit läkare i tyskland, men han flyttade tillbaks till aten-grekland, och insåg att bilen skulle bli för dyr att registrera mm...

han mailar detta:Hello,


The delivery and the payment will be made through the transport company. I will pay for the transport . The delivery will be made to your address by truck and will take 3-4 working days. The delivery agent will bring you the car, 3 keys, all the original documents and papers and also the Bill of Sale(contract) already signed by me. He will be empowered by me also to sign any document in my name .  Here is the complete description of the process  which will offer you the chance to inspect the car before I receive the payment for it. I will explain you step by step how this will work:
A. First you have to send me your delivery information (your full name and address).
1. After I receive your delivery info, I will go to the transport company and leave the car onto your name and with your delivery address as the intended receiver.
2. The transport company service will check the car also all the car's papers to see that everything is OK with it.
B. You will receive a notification from the transport company as a confirmation that the car is in their custody and also, that the car has been tested.
1. After that, you will have to send an amount (security deposit amount) to the transport company's financial department .
2. The transport company service will verify the transfer, and if everything is in order, they will deliver the car to your door step.
3. After you will receive the car and you will be completely satisfied with it, you will instruct the transport company with your decision.
C. If by any reason, you will not be satisfied with the car, you will return it to the transport company with no expense and you will be fully refunded within 24 hours. Any damaged or returned unit will be either replaced or refunded.
If you agree with my idea please let me know your details , so I can initiate the transaction through the transport company service .
After that they will contact you with transaction details, invoice, payment instructions and more information about the transport company service protection.
I also attached you a copy of my passport.
Thank you...
DR.Ellinas Georgios  bifogade även kopia på sitt pass

bilen ska nu vara hos transport företaget länk:http://www.skala-ct.eu/


detta mail skrev dom:Dear Mr(s). ANDREAS ERIKSSON,

We are glad to announce you that you have a package in custody at Skala Cargo Trans .
TRANSACTION DETAILS:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Description of item: 2003 BMW 530D
Currency: EUR
Purchasing Price: EUR 7.350,00
Who pays Skala Cargo Trans service: Seller
Inspection Period: 5 days
Payment type: Wire Transfer
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
SHIPPING DETAILS
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Service: Skala Cargo Trans -- Truck Delivery
Package Contents: 2003 BMW 530D, keys and documents .
Package Weight: 1.685 KG
Declared Value: EUR 7.350,00
Additional Services: Third Party Service
Tracking Number: S0222178415

Status of Inspection: Excellent Condition

NOTE: The seller paid for the delivery

This package was sent on 2010-20-01 at 11:10 A.M. from:

Name and address of sender:


Name: ANDREAS ERIKSSON
Address: FORNHOJDSVAGEN 68
City: SODERTALJE
Country: SWEDEN
Zip: 15258

Name and address of receiver:


Name: ELLINAS GEORGIOS
Address: 385 SYNGROU AVE
City: ATHENS
Country: GREECE
Zip: 17564

Using the tracking number that we provided above, you can track your package at www.skala-ct.eu
Thank you for choosing Skala Cargo Trans !



hur går jag vidare...jag älskar denna bil, vart kan jag kolla upp att företaget är serriöst mm, vill lita på att denna bilen e sjysst...bilen har alla papper...transport firman vill som sagt ha ca 2250 EUR i deposition......åsikter, har fler mail vid frågor, blir mycket att skriva.

Tack på förhand för lite hjälp/Andreas


PS ett annat mail från företaget Dear Mr(s). ANDREAS ERIKSSON ,

This message was sent to you at the request of the sender to notify you that the package(s) is in Skala Cargo Trans custody. The package(s) has actually been placed with Skala Cargo Trans for shipment. To verify the actual status, go to http://www.skala-ct.eu/ and verify your tracking number. You can find out more information about your shipment by using your tracking number on the Skala Cargo Trans website.
--------------------------------------------------------------------------------------------
SHIPMENT DETAILS:

Ship to:


Name: ANDREAS ERIKSSON
Address: FORNHOJDSVAGEN 68
City: SODERTALJE
Country: SWEDEN
Zip: 15258
Service type: Door arrival

Details:
Made By: BMW
Model: 530D
Year: 2003
Condition: Excellent

Ship from:


Name: ELLINAS GEORGIOS
Address: 385 SYNGROU AVE
City: ATHENS
Country: GREECE
Zip: 17564

Scheduled delivery: 3 days

Tracking number: S0222178415
--------------------------------------------------------------------------------------------
For more information about your shipment please access our website http://www.skala-ct.eu/ . Our tracking system will help you get access to more information about your shipment or to see the status/transit of your shipment.

Skala Cargo Trans - Payment Request - Tracking# S0222178415
--------------------------------------------------------------------------------------------
The next step is to complete the payment for the initial deposit to one of Skala Cargo Trans agents located in Greece.
According to our policy the next step is to transfer 30% from the price of the "2003 BMW 530D" to our agent assigned to handle your transaction via wire transfer. As soon as the initial deposit is confirmed your package will be on transit.

Payment service: Western Union Money Transfer

Receiver (manager) details:

Full name: INGUS ANSONS
Street address: FORMIONOS 38
City: ATHENS
Postal code: 11633
Country: GREECE
--------------------------------------------------------------------------------------------
Instructions:

As soon as the confirmation of the Deposit Amount 2.205.00 EUR is received Skala Cargo Trans will start the transport and the package will be in transit.
Please provide us the payment confirmation in the next 48 hours.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Requested transfer information:

- Sender's full name
- Sender's full address
- MTCN (Money Transfer Control Number)
- Amount sent
- Transfer fees
- Date and aprox.....time
--------------------------------------------------------------------------------------------
Note*
A copy of the receipt would be highly appreciated but is not mandatory. To check if the status of your shipment has changed please visit http://www.skala-ct.eu/ and check your tracking number. Skala Cargo Trans offers a 5-days return policy. If by any reason, you do not agree with the package content you have 10 days in which you can return it to Skala Cargo Trans. You will have a full refund of your money including the transfer fees. If the 10-days period ends the return policy will not be applicable. This e-mail contains proprietary information and may be confidential. If you are not the intended recipient of this e-mail, you are hereby notified that any dissemination, distribution or copying of this message is strictly prohibited. If you received this message in error, please delete it immediately. This e-mail was automatically generated by Skala Cargo Trans e-mail services at the shipper's request. Please contact the shipper directly if you have questions regarding the referenced shipment or you wish to discontinue this notification.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Thank You For Your Cooperation!
(c) Skala Cargo Trans Team

--
Skala Cargo Trans
Petrou Ralli 28, Tavros
177 78 Athens, Greece
Tel: +30 211 800 9975
Fax: +30 211 800 9976
www.skala-ct.eu

bilar me choke....lider på vintern!
BMW E39 523 "W.H.P" (2000)
Volvo 944 turbo "Ltt 2.3" (1998)
Marlboroman
20 januari 2011 · 8 233 Inlägg

"Jag står för frakten" ska översättas till "jag kommer blåsa dig". Jag hade avstått eller åkt ner och hämtat den själv.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
smokerubber 940LTT
20 januari 2011 · 76 Inlägg

Marlboroman skrev:
"Jag står för frakten" ska översättas till "jag kommer blåsa dig". Jag hade avstått eller åkt ner och hämtat den själv.

mmm...börjar överväga det mer och mer, men det låter som att han överlåtit bilen till viss del till transportföretaget

bilar me choke....lider på vintern!
BMW E39 523 "W.H.P" (2000)
Volvo 944 turbo "Ltt 2.3" (1998)
Marlboroman
20 januari 2011 · 8 233 Inlägg

smokerubber skrev:

Marlboroman skrev:
"Jag står för frakten" ska översättas till "jag kommer blåsa dig". Jag hade avstått eller åkt ner och hämtat den själv.

mmm...börjar överväga det mer och mer, men det låter som att han överlåtit bilen till viss del till transportföretaget

Sök en del så hittar du en hel del läsning. Det finns ett otal trådar där det står samma sak. Fast då är det oftast tvärsom att man annonserat ut en bil och en från utlandet skickar en firma att hämta den.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
smokerubber 940LTT
20 januari 2011 · 76 Inlägg

Marlboroman skrev:

smokerubber skrev:

Marlboroman skrev:
"Jag står för frakten" ska översättas till "jag kommer blåsa dig". Jag hade avstått eller åkt ner och hämtat den själv.

mmm...börjar överväga det mer och mer, men det låter som att han överlåtit bilen till viss del till transportföretaget

Sök en del så hittar du en hel del läsning. Det finns ett otal trådar där det står samma sak. Fast då är det oftast tvärsom att man annonserat ut en bil och en från utlandet skickar en firma att hämta den.

snälla skicka info om det du skriver, några exempel/Tack på förhand, herre jädrans vad jag älskar bilen bara....suck

bilar me choke....lider på vintern!
Volvo 944 turbo "Ltt 2.3" (1998)
BMW E39 523 "W.H.P" (2000)
tobbe456
20 januari 2011 · 335 Inlägg

Gå inte på det, titta forumet om dem som blivit blåsta på bilar som skulle säljas från en dude i england. Exakt samma upplägg...

Det är för bra för att vara sant..    och jag förstår inte varför folk går på det!! ALDRIG betala i förväg, ALDRIG acceptera nått jäkla transportföretag. Den hemsidan du länkat till.. tycker du den ser seriös ut? Det är en gratis site, en enkel grej att göra..

Så länge folk går på bluffen..  fortsätter dem bara. Skit i det och leta vidare..

Tro mig nu..  Skickar du en spänn till dem så är du en krona fattigare och ingen bil rikare..

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
JoXter
20 januari 2011 · 492 Inlägg

det är bluff, har läst minst ett tiotal trådar som handlar om exakt samma, där det är exakt samma
text osv. de enda som är utbytt är namnen, landen, transportföretaget och deras adress.

och som övriga säger, betala aldrig hela bilen i förskott
ska man köpa en bil i typ tyskland kan man lägga en deposition för att
de ska hålla bilen tills man åkt ner och kan titta på den men absolut inget mer.

Mvh
Joakim


Edit: här har du lite länkar

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=165809

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=173061

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=199233

Senast redigerat av JoXter (20 januari 2011)

Lamborghini Gallardo "LP-560" (2009)
smokerubber 940LTT
20 januari 2011 · 76 Inlägg

fy fasen vad blå ögd jag varit, han skulle aldrig fått en krona, satt här o garvade nyss åt hemsidan, verksamma sen 1987, men inte en enda bild på deras"lastbilar" eller ett enda kort på någon ur"deras" personal" hahahhahaha o herregud, jag såg inget annat än bilen som jag älskar, men äntligen börjar alla bitar falla på plats, kom ihåg att firman ville ha 2250 EUR i handpenning....1/3e del av priset på bilen sa dom......o juste, han ringde idag från cargo-skiten, han ville genast ha pengarna inom 48timmar! sen betalupgifterna gick ju till en privat pers.Payment service: Western Union Money Transfer

Receiver (manager) details:

Full name: INGUS ANSONS
Street address: FORMIONOS 38
City: ATHENS
Postal code: 11633
Country: GREECE



aja....o sen en sista sak, bett han om bilens reg-nr, vilket jag inte ens hade tänkt på

Senast redigerat av smokerubber (20 januari 2011)

bilar me choke....lider på vintern!
BMW E39 523 "W.H.P" (2000)
Volvo 944 turbo "Ltt 2.3" (1998)
FerizajLI
21 januari 2011 · 74 Inlägg

mannen det bästa du kan göra är att: ta pengarna ta första flyget ner plus du ser bilen o allt betala i cash och kör upp bilen hit, betala hellre en flygbiljet dit än att bli blåst på alla pengar. lycka till!

tobbe456
21 januari 2011 · 335 Inlägg

Den bilen är inte ens till salu, så enkelt är det wink
får du ett reg nr kan den mycket väl peka på en tysk kille som heter exakt samma som mannen du mailade till, men det är fake fake fake..  inte svårt att kolla upp ett regnr, skapa en hotmail adress i hans namn, och börja maila. Bara säga att du bor i "valfritt land" men att bilen fortfarande är registerad i ditt namn i det land han försöker sälja den i. Kollar du upp det mot transportstyrelsen så stämmer det ju, kollar du upp bilen mot märkesverkstaden så stämmer det också..  Om den "riktiga" ägaren servat bilen till fullo så ser ju allt helt kanon ut!

Exakt samma upplägg som englandsbluffen, detta är en jättestor liga som opererar i MASSOR av länder, plockar lättlurade människor som tror att man kan köpa en bil för 50-100k under det faktiska marknadsvärdet, utan att det är något fel på bilen.

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
smokerubber 940LTT
21 januari 2011 · 76 Inlägg

affären e avblåst, han svarar inte på mina mail sen jag skrev att han inte får ett ruttet EURO innan jag håller i nycklarna till bilen, tack för att ni tog er tid! hatar dessa äckliga människor

bilar me choke....lider på vintern!
BMW E39 523 "W.H.P" (2000)
Volvo 944 turbo "Ltt 2.3" (1998)
Surfaren
21 januari 2011 · 167 Inlägg

Det där med att betala via Western Union till en privatperson var väl egentligen tillräckligt för att räkna ut hur landet ligger, men jag testade ändå att googla "Skala Cargo Trans" (med citationstecken) och fick EN träff: denna garaget-tråd. Hemsidan ska vi inte ens prata om...

Synd att denna var bluff. Du får ha lite is i magen. Förr eller senare dyker det upp något vettigt.

Kibil
21 januari 2011 · 552 Inlägg

Surfar man på mobile får man nog räkna med en eller två resor ner till Tyskland. Finns el hel del trevliga och billiga handlare där nere. Bara man letar rätt.

smokerubber 940LTT
22 januari 2011 · 76 Inlägg

Surfaren skrev:
Det där med att betala via Western Union till en privatperson var väl egentligen tillräckligt för att räkna ut hur landet ligger, men jag testade ändå att googla "Skala Cargo Trans" (med citationstecken) och fick EN träff: denna garaget-tråd. Hemsidan ska vi inte ens prata om...

Synd att denna var bluff. Du får ha lite is i magen. Förr eller senare dyker det upp något vettigt.

gjorde det jag med igår,fick 0 träffar..hahahahha....då han sa 2250 eur i förväg....skickade ett lite otrevligt mail...aja....letar vidare

bilar me choke....lider på vintern!
BMW E39 523 "W.H.P" (2000)
Volvo 944 turbo "Ltt 2.3" (1998)
Hool
22 januari 2011 · 1 067 Inlägg

Köper du av en Aktoriserad/Oficiell BMW Handlare i tyskland så kan du göra så.  Finns folk som lever på att ta upp bilar.    Men du bor så pass långt söderut att du kan flyga ned och hämta den själv..

För tips och tricks ang import av BMW så kika in på Autopower.se där har de howtos och mycket erfarenhet..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
smokerubber 940LTT
22 januari 2011 · 76 Inlägg

Hool skrev:
Köper du av en Aktoriserad/Oficiell BMW Handlare i tyskland så kan du göra så.  Finns folk som lever på att ta upp bilar.    Men du bor så pass långt söderut att du kan flyga ned och hämta den själv..

För tips och tricks ang import av BMW så kika in på Autopower.se där har de howtos och mycket erfarenhet..

stort tack killen:) ska kolla

bilar me choke....lider på vintern!
BMW E39 523 "W.H.P" (2000)
Volvo 944 turbo "Ltt 2.3" (1998)
smokerubber 940LTT
22 januari 2011 · 76 Inlägg

2ooSX skrev:
kan tipsa om att kolla här på garaget, sök på bmw modellen du vill ha, och mejla runt smile Så ja fick min Nissan, kollade annonser i Sverige, men hittade inget.. så mejlade runt här tongue

haha har småfulat mig lite o skrivit om dom vill sälja, men ja e ju sjukt kräsen, måste vara en "fin" 530d, med M-paket. och manuell, helst 01-03....men jag försöker o försöker, snart hittar jag nog en:)

bilar me choke....lider på vintern!
BMW E39 523 "W.H.P" (2000)
Volvo 944 turbo "Ltt 2.3" (1998)
Hool
22 januari 2011 · 1 067 Inlägg

Tänk på att lågmilade 530d är dyra i tysland så är du inte rädd för lite mil så kan du fynda på långmilarna då de är billiga i tyskland..  Där skruvarna hämtar sina bilar bland annat.. .

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
thomas_006
7 februari 2011 · 1 Inlägg

Det är en blåsning!!! samma sak när jag kollar på en hoj och samma historia om snubbe som flyttat från tyskland till Aten...

This message was sent to you at the request of the sender to notify you that the package(s) is in Skala Cargo Trans custody. The package(s) has actually been placed with Skala Cargo Trans for shipment. To verify the actual status, go to www.skala-ct.eu and verify your tracking number. You can find out more information about your shipment by using your tracking number on the Skala Cargo Trans website.
--------------------------------------------------------------------------------------------
SHIPMENT DETAILS:

Ship to:

Bla bla bla

Service type: Door arrival

Details:
Made By: Harley Davidson   
Model: Sportster IRON 883 
Year: 03/2009
Condition: Excellent

Ship from:

Name: Alexander Boris
Address: Thisseos 5
City: Athens
Country: Greece
Zip: 13261

Scheduled delivery: 4 days

Tracking number: T6209033860
--------------------------------------------------------------------------------------------
For more information about your shipment please access our website www.skala-ct.eu . Our tracking system will help you get access to more information about your shipment or to see the status/transit of your shipment.

Skala Cargo Trans - Payment Request - Tracking# T6209033860
--------------------------------------------------------------------------------------------
The next step is to complete the payment for the initial deposit to one of Skala Cargo Trans agents located in Greece.
According to our policy the next step is to transfer 50% from the price of the "Harley Davidson Sportster IRON 883 " to our agent assigned to handle your transaction via wire transfer. As soon as the initial deposit is confirmed your package will be on transit.

Payment service: Western Union Money Transfer

Receiver (manager) details:

Full name: HASSAN TABEL
Street address: RAPTARCHOU 27
City: ATHENS
Postal code: 11526
Country: GREECE
--------------------------------------------------------------------------------------------
Instructions:
As soon as the confirmation of the Deposit Amount 2150.00 EUR is received Skala Cargo Trans will start the transport and the package will be in transit.Please provide us the payment confirmation in the next 48 hours.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Requested transfer information:

- Sender's full name
- Sender's full address
- MTCN (Money Transfer Control Number)
- Amount sent
- Transfer fees
- Date and aprox.....time
--------------------------------------------------------------------------------------------
Note*
A copy of the receipt would be highly appreciated but is not mandatory. To check if the status of your shipment has changed please visit www.skala-ct.eu and check your tracking number. Skala Cargo Trans offers a 5-days return policy. If by any reason, you do not agree with the package content you have 10 days in which you can return it to Skala Cargo Trans. You will have a full refund of your money including the transfer fees. If the 10-days period ends the return policy will not be applicable. This e-mail contains proprietary information and may be confidential. If you are not the intended recipient of this e-mail, you are hereby notified that any dissemination, distribution or copying of this message is strictly prohibited. If you received this message in error, please delete it immediately. This e-mail was automatically generated by Skala Cargo Trans e-mail services at the shipper's request. Please contact the shipper directly if you have questions regarding the referenced shipment or you wish to discontinue this notification.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Thank You For Your Cooperation!

(c) Skala Cargo Trans Team

tobbe456
7 februari 2011 · 335 Inlägg

grattis.... wink  tror det var konstaterat för någon vecka sedan.. 

det som är bra är ju nu att tråden får lite träffar på google..  så kanske någon dumskalle inte blir blåst..

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang