4663
Sök

Hur mycket laddtryck tål min motor? E34tds

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Min motor är helt orörd, förutom att den är riktigt påställd nu. Så jag har ungefär 2.0 - 2,4 bar i laddtryck. Än så länge håller den, men kommer den fortsätta att hålla eller är det bara en tidsfråga innan jag skjuter något eller något rasar? Det gäller en 525 tds från 1995.
Senast redigerat av marwin_of_sweden (13 februari 2011)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

45 Inlägg
13 februari 2011
du blygar inte med laddet:P är inte så hemma på just dieselmotorer men misstänker att du bör skicka på mer disel om du vill få det att hålla lite längre.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 februari 2011
Så länge du kör med elstyrda pumpen så har du ingen nytta för det laddet!
Men ja, det är ju ganska onödigt att plåga sakerna utan anledning, du får inte direkt mer effekt av att ladda som ett miffo smile

Jag hade nog lagt mig runt 1.5-2 med originalsakerna, det finns som sagt ingen mening med att ladda mer än så.
Monterar du stora mek-pumpen och värre aggregat så börjar ju högt ladd bli aktuellt igen smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Jo men de är klart att jag har skickat på mera diesel, annars hade jag ju aldrig lyckats få så mycke laddtryck:) det går att skicka på nästan lika mycket med den elektriska pumpen som den mekaniska:)
När man har plockat wastgate slangen så justerar man ju i stort sätt laddtrycket med diesel mängden.
Senast redigerat av marwin_of_sweden (13 februari 2011)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Sök