850 service + mer. pris?

Widing_ Ödesutmanare
9 februari 2011 · 389 Inlägg

Slitsade o hålborrade skivor e de enda jag vet att de inte är ifrån volvo.


Jag skulle gärna vilja veta om en verkstad som gör ett 20timmars jobb för 2000 kr VITT!

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
twin_cam Smålänning
9 februari 2011 · 7 877 Inlägg

weeeman skrev:
Alla säger ju att volvo har billiga reservdelar, men så verkar det inte vara i detta fallet.

Nä 850> har dyra delar... För en äldre hade det blivit betydligt billigare...

no_fake skrev:
ne han gör inte det men andra gör det

Jag skulle aldrig göra det jobbet för 2000... SÅ jäkla kul är det inte att skruva tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Widing_ Ödesutmanare
9 februari 2011 · 389 Inlägg

twin_cam skrev:

weeeman skrev:
Alla säger ju att volvo har billiga reservdelar, men så verkar det inte vara i detta fallet.

Nä 850> har dyra delar... För en äldre hade det blivit betydligt billigare...

no_fake skrev:
ne han gör inte det men andra gör det

Jag skulle aldrig göra det jobbet för 2000... SÅ jäkla kul är det inte att skruva tongue

Tack! Äntligen någon med en verklighetsuppfattning som stämmer i verkligheten och inte bara i teorin! smile
Jag gjorde en offert på en annan verkstad, men då tog jag bort, skivor, oljor, och lite annat smått, o låg fortfarande kvar på nästan 20lappen, så.

smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
twin_cam Smålänning
9 februari 2011 · 7 877 Inlägg

Widing_ skrev:
Jag skulle gärna vilja veta om en verkstad som gör ett 20timmars jobb för 2000 kr VITT!

Hade de vart på mitt jobb hade chefen tagit betalt för 7 timmar och gett mig en duktig utskällning och sagt Hur jävla sakta skruvar du egentligen? tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Vitamin
9 februari 2011 · 719 Inlägg

Det där är alldeles för dyrt. Delarna går att köpa för runt 10tusen.

Widing_ Ödesutmanare
9 februari 2011 · 389 Inlägg

"Delarna går att köpa för 10 tusen"

Okej, endast skivor + belägg gick på ett par tusen, så skulle vilja se dig skrapa ihop allt annat för o hålla dig innan för 10 lök smile
De är inga biltema grejer jag ska ha på'n.


Som sagt så är det en verkstad, de kollar upp timmarna på en dator, och de kanske går segare, kanske går snabbare, men 20 timmar stod det.

Kan ni inte vara LITE realistiska?
Jag pratade med volvo, de skulle ta 8 laxar, endast för o byta PACKBOXEN o KOPPLINGEN.
Kamremsbyte skulle gå på 4-5 på VOLVO. Redan då är vi uppe i 12 tusen på volvo, för 3 av sakerna.

Så ja..
Jag har fått pris av han där den står nu. Gjort offert på en annan verkstad men inte med allt inräknat och pratat med Volvo.

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Selleen
10 februari 2011 · 360 Inlägg

Jag tycker inte det är så orimligt ändå. Visst går det att få ner priset men i många fall så får man vad man betalar för.

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
Widing_ Ödesutmanare
10 februari 2011 · 389 Inlägg

Selleen skrev:
Jag tycker inte det är så orimligt ändå. Visst går det att få ner priset men i många fall så får man vad man betalar för.

Ja, exakt! smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
no_fake
11 februari 2011 · 865 Inlägg

men skriv en lista på vad varje del kosta kul att se

Widing_ Ödesutmanare
13 februari 2011 · 389 Inlägg

no_fake skrev:
men skriv en lista på vad varje del kosta kul att se

fixar fram de i veckan när jag pratat med han som har bilen

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang