5332
Sök

Vad är det för skillnad på eco - och sportläge på Volvo V70 -00?

272 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
Hej!

jag är övertygad om att det är fler saker än upp - och nedväxlingarnas varvtal som ändras beroende på vilket läge man har. är det någon som vet vad som händer när man petar i "S"? smile

kan tillägga att min V70 bara varvar till ca 5500rpm innan den växlar upp i sportläge. är detta normalt?

Mvh

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 februari 2011
eco är ju ekonomi läget lägre varv bättre soppa förbrukning.
S är ju rena motsatsen

272 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
MrEricsson skrev:
S är ju rena motsatsen

ja visst. men jag undrar mer om effekten begränsas i eco läget tex.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 februari 2011
MT-Adam skrev:
MrEricsson skrev:
S är ju rena motsatsen

nä motorn kommer ju fortfarande ha den Hk den har.
bara att den går ekonomiskt på låga varv och växla som för normal körning istället för och dra den så långt den går som i S läget

sen beror de nog mera på motorn hur trött den blir sen om de är snik motorn utan turbo eller om de är turbo motorn eller om de är tex R

272 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
MrEricsson skrev:
MT-Adam skrev:
MrEricsson skrev:
S är ju rena motsatsen

nä motorn kommer ju fortfarande ha den Hk den har.
bara att den går ekonomiskt på låga varv och växla som för normal körning istället för och dra den så långt den går som i S läget

sen beror de nog mera på motorn hur trött den blir sen om de är snik motorn utan turbo eller om de är turbo motorn eller om de är tex R

jag trodde åxå det var samma, men idag när jag körde på motorväg med eco läget i blev jag förbryllad... sjukt dåligt drag i den var det, ja det är en 140hk, men bör ändå gå bättre än så.

ang. lådans varvtal i sportläge då, ska den växla vid 6000rpm eller är min låda normal som växlar kring 5500rpm?

Sök