5305
Sök

Wgn på en Audi A4 1,8T 97a

1 813 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
undrar om det går att ställa laddtrycket med hjälp av wgen ?? om man skruvar på den om det går på dessa ?? någon som vet ? vill ha lite högre ladd då den e steg 3 chipad men hjälper inte att köra med pysventil då det inte gör någon skillnad )= ska bara höja lite ca 0,2-0,3 bar te så man får lite lite mer effekt nu i sommar.. big_smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 867 Inlägg
20 februari 2011
Ge upp det där med en gång. Din motorstyrning gillar inte att du kör högra laddtryck än vad mappen säger, och kommer klippa.
Funkar det inte att pysa upp trycket så har du kass wg eller har glömt koppla förbi/ur magnetventilen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 813 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
jo det e sant.. men tycker det e konstigt att många a4or som e chipade ligger på ett ladd på ca 1,1-1,2bar min ligger på 0,9 bar bara. och sitter pysventil på den men har till och med skruvat bort skruven helt å den laddar inte mer för det. hade en Skoda innan med samma motor då var det pysventil på den med å den funkade å ställa om laddet på.. min ska vara steg 3 lr steg 2 chipad. fick inga papper på den men sägs vara 222hk i den. men på 0,9 i ladd känns det rätt omöjligt att få 222hk i motorn..

därför ja ville öka det lite smått för å få vad alla andra laddar. bilen går hur fint som helst å hittar inga fel på den så e väldigt konstigt att den inte vill ladda mer än vad den gör :S

1 867 Inlägg
20 februari 2011
En sån chipad A4 ska ladda 1,2-1,3. Kika över din wg och se om klockan läcker eller klaffen kärvar.
Det är inte helt ovanligt att katten går sönder så att monoliten hamnar på tvären eller på annat sätt blockerar flödet. Vi hade likadant på kompisens A4, pys och skruvande på wgstag hjälpte ingenting. när vi tog bort katten laddade den 1,7!(Det fick vi skruva ner såklart)

Edit: Kolla även om avlastningsventilen(dumpventil i folkmun) är fräsch, det händer ofta att ventilerna börjar läcka och släpper trycket.
Senast redigerat av Koop (20 februari 2011)

1 813 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
tjena. den laddade 1,1 idag så fungerade nästan som det ska idag.. 1,7 utan katt ?? ja har kört utan innan det laddade det samma. nu sitter det på en 300 cells katt på och det funkar bra. märktes inte mkt på laddet kan ja säga så din polare måste haft något fel på sin ?? lr orginal rör kanske! hehe=)

1,7 e lite mkt för orginal turbon tongue polaren körde 1,5 på sin golf GTi 00a slutade rätt illa faktiskt )= turbinen tålde inte riktigt det hehe ett blad blev snett så den lätt som den hade kompressor te han bytte turbon smile

1 867 Inlägg
21 februari 2011
Jorå, Det satt en gammal sopslut originalkatt där monoliten hade lagt sig på tvären. Vi provade alla möjliga bonnasätt för att höja trycket men inget hjälpte, tills vi skar bort originalkatten och meckade 3", då laddade det som satan.
Det skruvades självklart, ner ganska omgående, det finns ingen ide att ladda så mycket med ett sånt litet aggregat.

Sök