Plogade sjöar runt om i Västmanland!

endorfinslaven
21 januari 2011 · 671 Inlägg

Jag är inte förbannad på enstaka individer som sköter sig utan en viss känd person med sina hangarounds.
Rödlistad är benämningen på en art i växt eller djurriket som är mer eller mindre på gränsen till att försvinna !
Därtill så brände någon/några upp en båt...
Det kan vara fiskare, vilket är föga troligt och locals gör inte så i hemtrakterna.
Klart det blir följder av sådant beteende

En annan sjö jag var vid så tog några smartass och körde ut med en vägskrapa. Detta efter
att gänget som plogar i vanliga fall gav upp.
De sistnämnda hade försökt med sitt rörramschassi som gick igenom trots ringa vikt.
Den sjön hade fångstrekord på en annan rödlistad art....

De fick upp sin vägskrapa, men kommer sådant här fram så kan det bli mkt svårt att ploga i framtiden.
Om det ens förblir lagligt att göra utan specialtillstånd med ansvariga kontaktpersoner...

tendency
21 januari 2011 · 445 Inlägg

Tråkigt när folk förstör. Självklart ska man ha respekt och inte röja runt som rövare. Och jag tycker att alla kan bidra med en slant till den/de som har plogat och ordnat med bana! Men hur ska man egentligen veta till vem man ska ge ett bidrag, om man inte har pratat med personen/erna själv? Jag menar bara att man inte kan dra alla över en kant... Förra vintern när jag åkte i Sura var jag dit med en kompis (vi åkte en bil = min). Där var redan ca 40 pers och 20 bilar. Ska jag gå omkring och fråga alla vem man ska skänka pengar till? Detta är ingen anklagan, utan en seriös fundering och eftertanke.

Angående banan i Skinnskatteberg hörde jag av en bekant som hade varit där och åkt att den redan förra veckan var sönderkörd, men uppfattade som att den helt enkelt hade slitits ut efter mycket åka med isdäck. Och sedan kom tövädret.


Men för att skippa allt för mycket snack om folk som förstör. Är det någon som har koll på hur isarna ser ut i dagsläget? Har snön smält bort? Och har den därefter frusit? Jag är sjukt sugen på att åka, men har själv ingen tillgång till isborr eller liknande. Men ut och kolla isens yta kan man ju iofs..

Senast redigerat av tendency (21 januari 2011)

Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
stolpen
2 februari 2011 · 49 Inlägg

iofs så ligger huddunge inte i bästmanland utan i uppland men har hört att det ska vara isåka där på lördagen den 5 feb. finns info på www.huddungeracing.se

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
tendency
2 februari 2011 · 445 Inlägg

stolpen skrev:
iofs så ligger huddunge inte i bästmanland utan i uppland men har hört att det ska vara isåka där på lördagen den 5 feb. finns info på www.huddungeracing.se

Jag ska dit. smile Om inte vädret sätter stopp... vilket det verkar... Plusgrader och regn.

Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
stolpen
3 februari 2011 · 49 Inlägg

inte det bästa vädret men minus på nätterna. kan gå. ska iaf dit och kolla

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
Johan_S Bmw!
3 februari 2011 · 101 Inlägg

stolpen skrev:
inte det bästa vädret men minus på nätterna. kan gå. ska iaf dit och kolla

Hej!
Jag är en av dem som representerar Huddunge Racing. Vi återkommer med israpport på fredag kväll och självklart kommer inte en bil få åka ut om isen är dålig.

Nedskräpning kommer självklart inte accepteras, men ni som är skötsamma och motorintresserade är välkommna! Mer information på hemsidan och facebook:

http://www.huddungeracing.se/
http://www.facebook.com/event.php?eid=162811127099807

Det är ett otroligt intresse för detta så risken är att det blir för många bilar vilket orsakar lite tid på bana / is samt stort slitage med alla isdäck. Som sagt beror det hela på israpport fredag kväll 4 feb!

Filmer finns på sidan!

Med vänliga hälsningar,
Johan och vänner i Huddunge Racing

Frull
4 februari 2011 · 10 Inlägg

banan i surahammar heter västersjön men den töa bort nu i veckan, ska själv ut i kväll och kolla hur isen ser ut !

Volvo 940 8V TURBO "BaMataRacing" (1996)
Kulpahjul
6 februari 2011 · 205 Inlägg

Johan_S skrev:

stolpen skrev:
inte det bästa vädret men minus på nätterna. kan gå. ska iaf dit och kolla

Hej!
Jag är en av dem som representerar Huddunge Racing. Vi återkommer med israpport på fredag kväll och självklart kommer inte en bil få åka ut om isen är dålig.

Nedskräpning kommer självklart inte accepteras, men ni som är skötsamma och motorintresserade är välkommna! Mer information på hemsidan och facebook:

http://www.huddungeracing.se/
http://www.facebook.com/event.php?eid=162811127099807

Det är ett otroligt intresse för detta så risken är att det blir för många bilar vilket orsakar lite tid på bana / is samt stort slitage med alla isdäck. Som sagt beror det hela på israpport fredag kväll 4 feb!

Filmer finns på sidan!

Med vänliga hälsningar,
Johan och vänner i Huddunge Racing

Vi åkte upp i lördag, och j*vlar va kul det va! Mycket folk och massor av körning, underbart, hoppas på fler gånger wink

Trying is the first step towards failure
Johan_S Bmw!
8 februari 2011 · 101 Inlägg

BmW_Tokig skrev:
Vi åkte upp i lördag, och j*vlar va kul det va! Mycket folk och massor av körning, underbart, hoppas på fler gånger wink

Riktigt lyckat! Håll utkik efter ny aktivitet på hemsidan, finns chans till ny åkning om några veckor. smile Tack för att du kom och gjorde dagen lyckad!

www.huddungeracing.se

Senast redigerat av Johan_S (8 februari 2011)

Tonycrona
20 februari 2011 · 400 Inlägg

vafan synd att ja missat denna tråd, finns banor överallt i västmanland! Rotsjön vid kolsva, har varit körduglig ända sedan 2010-12-26.
Långsvan utanför kolsva vart plogad 2011-02-12 med traktor och 3.5 km lång typ.
Sedan gick ju alla sjöar att köra på när snön smälte o de sen blev minus igen.
Körde då på Västlandasjön vid sundänge med ingen snö på isen, jävlar vad de gick o hålla!
Sen körde dom väl vid skillingeudde i kungsör samt hällarna i arboga på mälaren.
Alla sjöar här har ju haft tillräckligt tjock is i över 1 månad. men dom ska ju bara plogas också.
Också uppe ovanför skedvisjön, vid typ spaden lr vad den heter, finns en privat snubbe som gjort bana, kolsva ms kör klubbmästerskap där idag. 3.1 km lång.
Sura sjön heter väl typ, hmm , fick hjärnsläpp, den gick väl o köra på under 1 helg vad jag vet. när snön hade smält. för inga som plogade där. Skinnsberg o fagersta sjöarna vet jag inget om då jag tycker de är för långt o åka dit:P

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
Johan_S Bmw!
23 februari 2011 · 101 Inlägg

Nu ska Huddunge Racing ploga bana igen! Sista gången gav alla så mycket bidrag att vi kan satsa denna gång igen!

Ligger mellan Västerås/Gävle/Uppsala, nära Heby.

Isracing på Råksjön Nr.3
Då dom två förra eventen vi anordna blev så lyckade så har vi bestämt oss för en tredje och troligen sista gång innan våren knackar på dörren.
Så passa på och kom!

Lördag 5 Mars är det dags åter igen för isåka på Råksjön med Huddungeracing gänget! Kl 10:00 börjar vi äventyret.
Kom förbi och grilla korv och umgås med Huddunge Racing! Alla är välkomna som är motorintresserade.

Mer information och bilder:
www.huddungeracing.se
http://www.facebook.com/event.php?eid=142983779098975

Anmälan görs enklast på Facebook så vet vi hur mycket korv vi ska köpa in! Bana plogas med fyrhjuling och traktor.

Jag svarar gärna på frågor då jag är en i Huddunge Racing!

Mvh
Johan och Huddunge Racing

Kulpahjul
23 februari 2011 · 205 Inlägg

Ses där, hade så trevligt sist, kan hända att man lyckas ta 245an upp till och med wink

Mvh

Trying is the first step towards failure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang