6239
Sök

Hjälp! Stötig gång och rusande varvtal Audi A4 1995

1 302 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Hej!

Jag har som topicen lyder ett problem på min Audi A4 som gör mig väldigt orolig.

Det började som så att jag på morgonen startade bilen och då hade den ingen tomgång utan den dog direkt om man inte gasade, tänkte att det säkert var kylan då det är i alla fall -14 grader här.

Sedan när jag hade kört ett tag med bilen så fungerade tomgången dock så vart det ett annat problem med bilen som gjör mig väldigt orolig på vad det kan vara för fel.

Varvtalet börhade studsa från 1 000 - 3 000 på den som en joyo och den gick väldigt stötigt typ studsade/hoppade till ibland.

Nu har jag mina aningar om vad problemet kan vara men är inte säker därav min orolighet.

det jag tror felet är följande:

¤ Trasiga spindelleder, styrled (noterat från besiktningen)

¤ Dåligt med bensin då nålen visade på början av rödmarkeringen.

Är någon av mina teorier trovärdig eller vad kan problemet vara ?

Är väldigt tacksam för alla svar jag kan få angående detta smile
Senast redigerat av fegge_89 (24 februari 2011)

1 302 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Ingen som vet, kom igen nu sad

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 februari 2011
En halvkvalificerad gissning:

Kallstartsventilen. Den fattar inte att bilen är varm utan fortsätter ösa på med soppa för en kallstart så att bilen går fett. Mycket vanligt problem på Audi av din årsmodell.
Senast redigerat av Andromeda (24 februari 2011)

1 302 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Andromeda skrev:
En halvkvalificerad gissning:

Kallstartsventilen. Den fattar inte att bilen är varm utan fortsätter ösa på med soppa för en kallstart så att bilen går fett. Mycket vanligt problem på Audi av din årsmodell.

Tack för svaret smile
Nu när bilen fått stå så fungerar den som den ska igen men mycket obehaglig känsla då man inte varit med om liknande fenomen utan att det har kostat en massa pengar i reperations kostnader. tongue

296 Inlägg
24 februari 2011
om inte det hjälper så testa att kalibrera om gasspjället smile också ett klassiskt problem smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

Sök