6504
Sök

850, ventiltryckare byta eller inte?

496 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Jag har 20st ventiltryckare, " ser ut som en cylinder"

Jag har 20st som fungerar, men alla är gamla utom en, och jag fick köpa en ny pga jag tappade bort en av dem, Nu ser jag att den nya ventiltryckaren är längre upp än dem gamla när dem sitter i motorn, ungefär 2-3mm?, påverkar detta något efter som ventilerna trycks la längre ner eftersom den är högre?

eller Måste man köpa alla nya?,

Det är väl det som gör att motor tickar om ventiltryckarna är dåliga?  Mvh Joachim

8 284 Inlägg
28 februari 2011
Det påverkar inte nåt speciellt, det kommer rätta till sig sen när motorn är igång. Har man lyftare av det gamla utförandet som gått långt så är det ide att byta allihop eftersom fjädern brukar ha börjat säcka ihop i dem + att oljekalanen börjat koksa igen.

496 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det påverkar inte nåt speciellt, det kommer rätta till sig sen när motorn är igång. Har man lyftare av det gamla utförandet som gått långt så är det ide att byta allihop eftersom fjädern brukar ha börjat säcka ihop i dem + att oljekalanen börjat koksa igen.

Jag har tvättat hela toppen så den är ren från olja,
vad menar du med fjäder har säckat ihop? Kan det påverka något om jag har redan har rengjort hela toppen?

8 284 Inlägg
28 februari 2011
Att du tvättat toppen är rätt ointressant. Det är oljekanalerna i lyftara jag talar om. Och sätts dem igen så är det kört. I lyftarna sitter en fjäder som vartefter slits och blir mjuk med följden att lyftarna inte funkar som dem ska.

496 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Då får jag köpa nya, tack för hjälpen. !

Sök