4129
Sök

Montera MLS cometic packning, b230fk vilken tjocklek ??

23 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
undrar om någon vet och kan svara på vad jag ska ha för tjocklek på en MLS cometic packning ingen som kan komma med ett riktigt svar så provar här ! Gäller en b230 fk  ,som är toppdeckad 0,10mm , och toppen är planad ytterst lite bara för och få bort ojämnheter,  på kl racing har dom 2 tjocklekar , 1,25mm som jag förstått är original tjocklek. och så finns det en som är 2,25mm.. nu till min fråga vilken av dom tjocklekarna ska jag välja ? ?  är ju inte mycket jag toppdeckat och planat precis... Mvh Anders

23 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
"Vibb"

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
2 mars 2011
Beror väll på hur mkt komp du vill ha

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

23 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
jo det vet jag , men jag kan inte räkna utt sånt så vill se om nån annan kan svara på det som kanske vet vad som är bäst eller provat o.s.v .. men tack ändå smile

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
2 mars 2011
Vilkte komp du skall ha beror ju på vilken effekt du siktar på. E det bra körbarhet du e ute efter så e det bra med lite högre. Skall du åka lastbilsagg å ladda som en gud å bara bryr dig om toppeffekt så skall du så lågt komp som möjligt.

23 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Vilkte komp du skall ha beror ju på vilken effekt du siktar på. E det bra körbarhet du e ute efter så e det bra med lite högre. Skall du åka lastbilsagg å ladda som en gud å bara bryr dig om toppeffekt så skall du så lågt komp som möjligt.

Siktar på runt 400hk  och jag bryr mig inte bara om "toppeffekt" jag vill ha hyffsat bra respons i hela registret vilket är svårt och uppnå då turbo motorer kommer väldigt sent... men vad hade du valt för packning ?  tongue

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
2 mars 2011
OM du skall plocka 400 med bra körbarhet så hade jag valt en annan packning.

Antingen original på pyramidtätningar eller en skärkants packning. 400 hk e en del på en 8v faktiskt speciellt om man skall ha körbarhet med.

23 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
OM du skall plocka 400 med bra körbarhet så hade jag valt en annan packning.

Antingen original på pyramidtätningar eller en skärkants packning. 400 hk e en del på en 8v faktiskt speciellt om man skall ha körbarhet med.

Så du tycker att MLS packningen inte är bra ? bara man har 100% rakt block och topp så ska det hålla väldigt bra!  har hört att det ska hålla runt 500hk eller mer med original packning och ARP bult om man har  mappat bra utan spikningar mm , men vill ha MLS och ARP bult för och vara på den säkra sidan .. får hoppas på att nån som testat skriver snart så man kan få ett Bra svar på om jag ska ha 1,25 mm eller 2,25  har ju ingen lust att köpa en packning för 1900 så blir allt pankaka efter 5 min tongue

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
2 mars 2011
På 2.25 så e du mera säker så kan man väll säga. Chansen för spikningar minskar ju avsevärt med lägre kompression

Sök