Köpråd, ska köpa bil från en firma och tänkte kolla om dom är seriösa.

anvandare_12345
18 december 2008 · 654 Inlägg

Varit å tittat på två Saabar där, men magkänslan säger att de inte var särskilt friska. Massor med rost runt om och hela motorhuven var på den ena bilen helt prickig av lackförbättringsstift som inte ens såg ut att vara samma färg som den på bilen. Skrapad i sidan och säljes i "FINT SKICK". Nivån är nog väldigt svajande och jag hade inte köpt en bil därifrån.

Konka Nattarbetare
18 december 2008 · 173 Inlägg

(OBS bilen är i NYSKICK och bör ses !! ) står det ju på alla deras annonser:)

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
LIVINL0UD
18 december 2008 · 1 582 Inlägg

Blev aldrig ett köp för min del där som tur är då smile desvärre har jag ännu inte hittat någon bil eller ja har hittat massor men kan ej beställa mig om ja ska ha A3, A4 Sedan eller Avant, sen så vill jag att bilen ska ha rätt utrustning, inte gått för långt, fullservad osv, finns inte så många exemplar på blocket big_smile

JockeRX7 KTM 660
18 december 2008 · 537 Inlägg

LIVINL0UD skrev:
Blev aldrig ett köp för min del där som tur är då smile

Smart val av dig

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
STriiiker
19 december 2008 · 609 Inlägg

Skulle köpa en bil där själv för två år sen, man blev skeptisk, och tur var väl det. Började forska och upptäckte anmälningar, tvister med köpare etc. Försäljaren är från balkan och importerar skruvade, lite stylade bilar som går hem hos yngre köpare. Så länge man inte ställer allt för många frågor är det okey.. sedan lackade han ut och blev ful i munnen. (kan vara en försäljningstaktik att svära åt ev. köpare, vad vet jag..)

STriiiker
19 december 2008 · 609 Inlägg

Glömde ta med att han då sålde bilar i en lada strax utanför Söderköping, och att bilen jag kollade på (golf gti 2002) kollades av VW, där jag fick reda på att den var skruvad, väldigt sliten samt att den kom inte från Holland, utan ursprunglingen från Italien. Och ja, även den var i "NYSKICK"...

ErnadG
19 december 2008 · 212 Inlägg

STriiiker skrev:
Skulle köpa en bil där själv för två år sen, man blev skeptisk, och tur var väl det. Började forska och upptäckte anmälningar, tvister med köpare etc. Försäljaren är från balkan och importerar skruvade, lite stylade bilar som går hem hos yngre köpare. Så länge man inte ställer allt för många frågor är det okey.. sedan lackade han ut och blev ful i munnen. (kan vara en försäljningstaktik att svära åt ev. köpare, vad vet jag..)

jag e från balkan och jobbar lite med bilar, jag kan ge dig nummren till alla mina kunder som köpt bilar av mig, du kan ringa och kolla om dom är nöjda med bilarna. Jag har än idag kontakt med vissa av dom där jag får sms att dom är väldigt nöjda och tacksama för bilen dom köpt av mig. jag säger inte att dom inte kanske e bluffare på den firman, men gör det enkelt köp en haggelbössa och skjut sönder rutorna på firman under öppettider, du ska se hur snabbt dom börjar snacka och ersätta skadan. Jag kan köpa bil var som helst, blir jag blåst ringer jag säljaren och snackar fint, att jag e besviken och vill helst att han betalar skadan/rep, händer inget då och han fortsätter skita i och leka idiot då tar man i hårdhandskarna.

AKKI-MRFUN
14 februari 2011 · 686 Inlägg

Hej köpte bil på den firman, M5 bmw, dem är en skit firma jag ligger i en tvist med dom nu att upphäva köpet dem ljuger & bluffar med allt...

försökte blåsa min farsa på att blåsa sin egen försäkring dom är allt förutom seriösa.....

skulle inte rekomendera någon att köpa bil hos dom....

Motorlampan tändes på bilen efter 1 veckas körning nu vill dom inte stå får kostnaderna som ska göra så att bilen blir körduglig.....nu vill jag upphäva köpet av bilen.....skickat in alla pappaer till allmänna reklamationsnämnden och allt som ska skickas in...nu är det bara att vänta

som sagt KÖP INTE BIL DÄR dem är bluffare hela bunten....hade man kunnat vända klockan tillbakas så skulle jag inte sätta min fot i deras hall,,,
säljarna där är ju bara röt ägg inget annat. såna som dom borde inte få jobba i swe jag sj är från balkan men man beter sig inte så mot kunder om man har en seriös firma, man lurar inte folk...och de är precis vad dom gör.
Så som sagt vad ni än gör köp ej bil där

mvh

Senast redigerat av WHITE--RR (14 februari 2011)

RushRacing
BMW 335 "Diskeyn" (2009)
AKKI-MRFUN
10 mars 2011 · 686 Inlägg

Ni som har tänkt er att köpa bil köp inte av denna firman

RushRacing
BMW 335 "Diskeyn" (2009)
caromania Forummoderator
10 mars 2011 · 9 296 Inlägg

Så oerhört lyckat att ändra topic till "tråd kan låsas". Hur tänker du? Att du fått svar så nu går vi vidare? Eventuellt kan trådar vara till nytta för framtida läsare, och spontant känns det jobbigt att scrolla igenom trådar som heter "Tråd kan låsas". Bah!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
LIVINL0UD
10 mars 2011 · 1 582 Inlägg

Så nu är det ändrat, men tänkte mest pga tråden är ca 3 år gammal big_smile

caromania skrev:
Så oerhört lyckat att ändra topic till "tråd kan låsas". Hur tänker du? Att du fått svar så nu går vi vidare? Eventuellt kan trådar vara till nytta för framtida läsare, och spontant känns det jobbigt att scrolla igenom trådar som heter "Tråd kan låsas". Bah!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang