4702
Sök

Audi a4 1.8tfsi 2009, firma och chip recomendation

2 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Hej alla.

Jag har ett litet problem dvs, jag är lite okunnig. En månad sedan köpte jag audin och några dagar sedan min bror nämnde chip och jag nappade:). Han(brorsan) bor inte i Sverige och alla sidor som jag har besökt står bilen som 160hk men den har 120hk på mina paper?
Recomendation på firma och typ av chip önskas!

p.s. Jag använde sök funktionen men hittade inget om denna bil!

296 Inlägg
14 mars 2011
vad jag vet så finns inte 1.8tsfi:n med 120hk rätta mej om jag har fel smile ring till bsr och hör vet jag smile

Lycka till smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

2 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
2quick4u skrev:
vad jag vet så finns inte 1.8tsfi:n med 120hk rätta mej om jag har fel smile ring till bsr och hör vet jag smile

Lycka till smile

Jag rättar dig:D Tack för tipset om bsr jag ringde tidigare idag!

för de som har samma bil och undrar här är några av firmorna jag har kontaktat:

Bsr: utvecklar programvara till bilen

hi-tunning:ökar ca. 40hk och kostar 5000sek

motornord: vet inte om han va seriös men han sade att bilen blir 202hk efter. pris 6900

tuning chip: +22hk, pris 5900

tmchiptuning: nummrarna finns på deras hemsida, priset 5900

vtech:43hk med trim programet och 15hk med eco programmet, pris 7900 ingår alla 3 program(orginal,eco,trim) med handenhet. tack mYgEl för tipset

dahlbackracing:ingmar svarade och sade att vet inte om sådant. Jag skulle ringa imorgon eftersom cheferna kommer inatt från thailand. Hoppas att de hade det roligt där smile Jag ska ringa ditt imorgon.

Jag reserverar mig för eventuella fel eftersom jag pratar i telefon och det är möjligt att jag har missuppfattat något!
Senast redigerat av zokiresen (14 mars 2011)

1 338 Inlägg
14 mars 2011
www.vtech.se
finns också dem är riktigt duktiga på chipning av TFSI motorer.
Samt även andra.

Om du bor nära Trosa kan dem Bänka före samt efter optimeringen så du kan se vad som hänt och få papper på det. smile

Har även RTS där du kan ha 3 program i tex org, eko och trim eller enl önskemål.
med den kan du förutom byta program själv även kolla och ev nolla felkoder också.
Senast redigerat av mYGeL (14 mars 2011)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Sök