Volvo 740 GLT 16v Turbo - nordstromj

1
  • 63 Följare
  • 195 550 Visningar
  • Projektet avslutat 22 januari 2013
nordstromj
7 mars 2011 · 1 772 Inlägg

Remfan är borta sen långt som fan tillbaka.

Visst är det dumt att ta bort nånting som sitter där från början av en anledning, men tror inte det gör ett dugg, och dessutom är det ingen höjdare om det får för sig att ge upp och göra om hela toppen till sallad.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
ola_volvo Biltokig
8 mars 2011 · 310 Inlägg

NordstromJ skrev:
Remfan är borta sen långt som fan tillbaka.

Visst är det dumt att ta bort nånting som sitter där från början av en anledning, men tror inte det gör ett dugg, och dessutom är det ingen höjdare om det får för sig att ge upp och göra om hela toppen till sallad.

Precis, den största anledningen till att man tar bort den är för att om den går så finns risken att den tar med sig kamremmen och då går ju ventilerna, sen ska det väll bli ett par hästars effektökning och jag märkte ingen skillnad på motorn efter den försvann ändå.

Den rasar inte pga att man klipper balansremmen kan jag lova...

Harè bra
volvo_jonathan diesel beroende
8 mars 2011 · 48 Inlägg

nee större risk den rasar med remmen därwink

dieselsmoke
Volvo 945 (1992)
Lillskit
8 mars 2011 · 5 Inlägg

haha:P tror du nog hehe

Volvo 740 GL "Förknasarn" (1986)
ola_volvo Biltokig
9 mars 2011 · 310 Inlägg

Lillskit skrev:
haha:P tror du nog hehe

Låt höra en förklaring då smile

Harè bra
Pavva
9 mars 2011 · 1 215 Inlägg

b234f är väl från början båtmotorer? Dom vill man ju inte att dom ska vibrera tongue

Men jag personligen kommer byta balansremmen samtidigt på min varesej de e bra att behålla den eller ej tongue

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
ola_volvo Biltokig
9 mars 2011 · 310 Inlägg

men bara för at tman inte vill att dom inte ska vibbrera så kommer dom ju inte rasa pga att man klipper balansremmen väll.......

jag har utförligt plååååååååååågat min b234f i min 360 hela vintern med duktigt varvstopp och ervarvningar vilket jag ficj höra skulle ta livet ur  den men den går som en klocka fortfarande och ingen effekt minskning märks heller för den delen så jag påstår att det är skitsnack om att dom tar skada!! alla motorer dö ju någon gång om dom körs hårt, självklart!

Harè bra
Lillskit
15 mars 2011 · 5 Inlägg

ola_volvo : nemen har ingen vidare förklaring. men bara hört det.
kanske har något med vibrationer och göra

Volvo 740 GL "Förknasarn" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang