4350
Sök

Bmw E46 Injection och behöver hjälp

2 011 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Gjorde åter en felsökning för att se så allt vart okej.
Den säger nu att hon går lite snålt och jag undrar om någon är vass på detta med spridarna eller åtgärd.

Har 330 spridare hemma och undrar om de är större än 328 original spridare.
På Bmw sa de att det skulle vara samma dem sins emellan, men jag undrar om faktum verkligen är så.

Någon som vet eller kan länka till någon sida om förklaring?

Tacksam för hjälp.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

2 011 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Hittade denna sidan och det verkar skilja dem åt. Insuget jag har på är från 330 2004:a.

http://www.fuelinjector.citymaker.com/B … CTORS.html

Bärs!
3 456 Inlägg
18 mars 2011
Felsök igen och fundera över vad tråden gör i evenemangs delen. wink

Garaget.org peakade 2008.

2 011 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Felsök igen och fundera över vad tråden gör i evenemangs delen. wink

smile Okej har man lagt den fel nu igen? Fick svar på annat forum där det nog ska göras mappning på bilen.

Bilmekaniker
805 Inlägg
18 mars 2011
artikel  nr på
328 spridare är 1427240 samt att det är siemens
330: 13537546245

så det är inte likadana spridare kan inte skillnaden heller, skulle rekommendera dig att fråga på ett bmw forum kolla så du inte har läckage någonstans vid insuget kan göra så den går snålt eller lambdan med tanke på att det är sugmotor blir allt mycket lättare tongue

Bilmekaniker
805 Inlägg
18 mars 2011
Hur pass snålt går den?

2 011 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Vet inte. Datan säger bara lambdor innan katt går snålt

2 011 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Padde på gatbilar skrev att han har samma felkod och tror det ska räcka med att mappa bilen

2 011 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
AnesN skrev:
artikel  nr på
328 spridare är 1427240 samt att det är siemens
330: 13537546245

så det är inte likadana spridare kan inte skillnaden heller, skulle rekommendera dig att fråga på ett bmw forum kolla så du inte har läckage någonstans vid insuget kan göra så den går snålt eller lambdan med tanke på att det är sugmotor blir allt mycket lättare tongue

Tycker själv att de från 330 som jag fick med insuget bör ge mer. Frågade på BMW men känns ibland som de bara säger en sak lite på måfå/gissar. 330 har minst 50 pållar mer från start och borde ge mer, men visst det kan vara programmering också. Tycker bara inte om att hon går snålt så ville höra om någon vet fakta om spridarna. Ska pröva skruva på 330 spridarna på söndag, så får jag se hur den beter sig och försöka få tid till mappning.

3 390 Inlägg
18 mars 2011
Flyttar denna då det ej är ett evenemang -> Motorteknik (Grundläggande)

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

2 011 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
WeDo skrev:
Flyttar denna då det ej är ett evenemang -> Motorteknik (Grundläggande)

MVH

Tack

Bilmekaniker
805 Inlägg
18 mars 2011
japp, ett större insug kan möjligtvis ge mer luft vilket resulterar i att det blir mer än 14:1 i bränsleluft blandningen pillat mest med turbo bilar så har inte helt koll på sug men skulle tro det låter logiskt, tryck på 330 spridarna och kolla så fuelrailen är likadan kanske inte går på...

2 011 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
AnesN skrev:
japp, ett större insug kan möjligtvis ge mer luft vilket resulterar i att det blir mer än 14:1 i bränsleluft blandningen pillat mest med turbo bilar så har inte helt koll på sug men skulle tro det låter logiskt, tryck på 330 spridarna och kolla så fuelrailen är likadan kanske inte går på...

Den passar. Då när jag blev klar med insuget efter x antal timmar, så blöddrade den med 330 spridarna. Orkade inte strula då och satte tillbaks original spridare och den gick direkt. Nu har jag rengjort 330 spridarna och tänkte pröva dem och se vad som sker. Ska googla lite till nu inatt och se om jag kan hitta något svar om dem. 330 spridarna testar jag på söndag

Bilmekaniker
805 Inlägg
18 mars 2011
du kommer förhoppningsvis behöva mappa om den, eller ja för att den ska gå perfekt kommer det iallafall krävas:P

2 011 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
AnesN skrev:
du kommer förhoppningsvis behöva mappa om den, eller ja för att den ska gå perfekt kommer det iallafall krävas:P

Ja vi prövar det. Tack

Sök