2885
Sök

ODB port p åen BMW E36§

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Någon som vet vart jag hittar ODB2 porten på en E36:a och om det finns någon blåtands sändare/läsare att då tag på till en e36:a.

181 Inlägg
23 mars 2011
Årsmodell? Har för mig att det bara finns OBD-II på dem nyare. Det kom ju runt 96 så innan dess finns det iaf inte. Men har du tex en E36 kombi 97 så kan det finnas...

Mvh//A

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
-93a tror jag har hittat var den borde sitta, så ska kolla närmare i bilen om den sitter där jag tror

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 mars 2011
Då har du nog bara OBD1, går det att avläsa med vanliga felkodsläsare ens?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

181 Inlägg
23 mars 2011
Jag tror du bara har den runda bmw-kontakten under huven. Det går att läsa felkoder osv med tex Bmw GT1. Vad är du ute efter att göra?

Mvh//A
Senast redigerat av Fekzen (23 mars 2011)

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Är en rund OBD2 ska det vara
hittade på ebay en ombandlare från den kontakten till en sådan lite avlång kontakt.
och hittade även en ODB BT sändare, så jag ska beställa hem grejorna, för då finns det ett nice program till min Android där jag får en massa kul data om bilen i realtid.

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 mars 2011
Frågan är om du kan få ut den infon med OBD1, den tekniken är inte särskilt modern.

Du måste nog ha OBD2 för att få ut all häftig extrainfo, men det kommer du ju märka.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök