4731
Sök

Drivrem till volvo 855 hjälp med val.

723 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Hej, håller på att byta generator på min 855 2.0t -95a manuell.

Då tänkte jag att jag skulle byta remmen också.

Tänkte att skruvat har ju ett par stycken men jag vet inte vilken man ska våga beställa som passar och kanske någon här har lite mer koll på det?

Eller vilket volvo orginal nummer man kan jämföra med...

http://www.skruvat.se/kilrem-drivrem-P10657.aspx där är ju en med ac och 95a men längden vet jag inte alls va jag har nu..

Jag tackar så hemskt mycket för er expert hjälp här på garaget det underlättar så mycket när folk delar med sig utav sin kunskap till dem som inte kan så mycket!!

Mvh

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

2 174 Inlägg
30 mars 2011
Glimbrink skrev:

Tänkte att skruvat har ju ett par stycken men jag vet inte vilken man ska våga beställa som passar och kanske någon här har lite mer koll på det?

http://www.skruvat.se/kilrem-drivrem-P10657.aspx där är ju en med ac och 95a men längden vet jag inte alls va jag har nu..

Jag tackar så hemskt mycket för er expert hjälp här på garaget det underlättar så mycket när folk delar med sig utav sin kunskap till dem som inte kan så mycket!!

Mvh

tjena, Ta bort den gamla remmen, mät den, lättast är och klippa av den om du ändå ska köpa ny smile sen har du längden, finns bara 2 olika vad jag vet till dom där, det är den för ac och utan. Köp i affär ist för på nätet, bra mycket enklare om det blir fel smile från en sak till en annan, du är inte sugen på steg 3 chip till bilen? billigt! Mvh

723 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
hangman skrev:
Glimbrink skrev:

Mvh

tjena, Ta bort den gamla remmen, mät den, lättast är och klippa av den om du ändå ska köpa ny smile sen har du längden, finns bara 2 olika vad jag vet till dom där, det är den för ac och utan. Köp i affär ist för på nätet, bra mycket enklare om det blir fel smile från en sak till en annan, du är inte sugen på steg 3 chip till bilen? billigt! Mvh

Tjena tjena på dig! tack för snabbt svar, okej så det är längden som avgör allt? Då klipper jag den gamla och mäter. Anledningen till att jag köper från nätet är att bilen står stilla..... kommer ingenstans och om jag får tag i en bil har jag ingen bilaffär i närheten tyvärr.. Resten tar vi i pm big_smile

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Sök