3024
Sök

Bygga elfläkt på min 328i

320 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
någon som vet vad som passar ok mot kylaren? så man inte måste modifiera sig till döden.. tänkte köra begagnat från någon annan bil.

de ska vara sugfläkt med kåpa.

ska ersätta viskon då den dödade min NYA KYLARE igår....

Bmw Ownz

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 april 2011
Det finns ju en uppsjö av fläktar? Det är väl bara att ta måttet på orginalfläkten och köpa en lika stor elfläkt. Biltema har ju två universalmodeller, tänk på att du ska ha en bra styrning till fläkten. Jag håller prcis på och labbar dit 2st 10'' fläktar på min bil med ställbar start/stopp.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

320 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
okej. men hur ska jag få fast fläkten om jag bara köper en sån?
den måste ju ha en kåpa den sitter i som i sin tur ska sitta fast på kylaren.

tänkte ta styrström från hög resp lågfart till givaren som sitter på kylaren med 2 separata relän så den kommer styra denna fläkt likadant som hjälpfläkten framför kylaren, fast med separat strömkälla som tex extralysen.

Bmw Ownz

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 april 2011
Använd orginalkåpan? Det brukar ju gå att modda den iaf på andra bilar, jag vet inte hur det är på din bil men det brukar ju gå fint. Dina tankar kring styrning är ju rätt, så den biten är ju "klar" smile

320 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Använd orginalkåpan? Det brukar ju gå att modda den iaf på andra bilar, jag vet inte hur det är på din bil men det brukar ju gå fint. Dina tankar kring styrning är ju rätt, så den biten är ju "klar" smile

såhär ser det ut http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … &fg=05

Bmw Ownz

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 april 2011
Det ser ju ut som att orginalkåpan, en näve popnit & ett gäng nitbrickor kan lösa det där?

Sök