1986
Sök

Volvo 850 t5, magnetventil, spikar?

49 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
Tjena införskaffade en T5:a nyligen

ett problem medföljde, men en fundering först.

hur långt på den intregrerade laddtrycksmätaren visar den 1bar? bilen är tydligen chippad(ska införskaffa en ordentlig mätare)

nu till problemet.

När jag ger full gas och laddet slår max känns det som bilen vid ungefär 4000varv tappar kraftig effekt då den gör små snabba ryckningar, trodde den slirade först men de gör den inte kan tillägga att det är en automat, efter 4 - 4500varv kan den helt plötsligt ibland gå ordentligt till 6tusen. när jag kopplar ur kabeln till magnetventilen då den ska ladda 0,4 bar i grundladd uppstår inte detta problem och jag har bytt vakkumslangar och kollat över intercoolerslangar efter sprickor men utan att finna något, det är givet att magnetventilen spökar? kanske kan vara WG? nått med soppan? ska testa byta stift imorgon också(vet ju aldrig) förövrigt svajar inte laddet något, har hört att man kan byta magnetventilen mot en pysventil isället då jag bara kopplar ihop slangarna på den istället? men den tredje från luftintaget isånnafall?

Den som ingen turbo har han får åka utan bar

7 281 Inlägg
3 augusti 2010
Om laddet ligger stabilt så bör det inte vara magnetventilen.
Låter mer som tändning-/sopparelaterat.

49 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
Brains skrev:
Om laddet ligger stabilt så bör det inte vara magnetventilen.
Låter mer som tändning-/sopparelaterat.

Hade min funderingar på de, prövar stift och soppafilter imorgon till en början

Den som ingen turbo har han får åka utan bar

9 Inlägg
10 april 2011
Hoppar in i tråden här.. Det är så att jag har en 855 r (italien) Jag bytte turbo och chippade den, men ändå så ändrar det inte laddet. så vi ställde laddet sj till exakt 1 1-1 bar. den går bra på 1 samt 2 ans växel, men på 2 ans växel så börjar den spika mot 5000 varv, sen spikar den 3 , 4 och 5an.. så vi hängde på en data för att läsa av den, men då fick jag ingen kontakt med datan. Vad ska ja göra?! ingen lyckas läsa av den! jag har obd2.. snälla kom med nåra lösningar.. // erikssonn

Sök