Körförbud och Lambda sensor

Raxox
13 april 2011 · 18 Inlägg

Hej!

Var o kollade på bil igår kväll BMW 318. Dock hade jag kollat på https://www21.vv.se/fordonsfraga/ innan och såg att den inte var besiktigad nu i vintras när den skulle ha vart det. Men åkte iaf o kollade på den igår kväll och frågade om den var besiktigad. Det var den ju naturligtvis men ringde idag till vv och frågade och det var den inte, inte heller skattad. Men på vv sidan så står det att den är "i trafik".

Så min fråga är, är det körförbud på den ?

Han på vv sa även att på den senaste besiktningen så var det nått fel på lambda sensorn. Vad är det och är det dyrt och svårt att rätta till ?

Janneutanb
13 april 2011 · 7 272 Inlägg

Är den nyligen besiktad? Kanske har inte hunnit uppdatera i systemet.
Tveksam till att den såg att det var fel på lambdasensorn, antagligen så hade den nerslag på lambdaVÄRDET.
Det kan vara lite vad som helst, avgasläckage är väldigt vanligt.

Raxox
13 april 2011 · 18 Inlägg

Enligt vv så är den besiktigad senast Juni -10
Enligt säljaren Okt -10 så borde kommit in i systemet tycker man tongue

Har för mig att han sa lamda sensorn men kan varit värdet han mena.
Är det svårt/dyrt att fixa ett avgasläckage ?

kenth66
13 april 2011 · 1 212 Inlägg

DRA TILL DIG ÖRONEN/SYNEN... troligtvis är den inte skattad ell besiktigad.. det finns fler bilar att köpa som är kördugliga dag 1.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
Raxox
13 april 2011 · 18 Inlägg

Får nog göra det =/
Men gillade färgen, formen, ja allt stämde på den. Så lite synd är det att kolla efter annat ;(

kenth66
13 april 2011 · 1 212 Inlägg

Raxox skrev:
Får nog göra det =/
Men gillade färgen, formen, ja allt stämde på den. Så lite synd är det att kolla efter annat ;(

vill du ha bilen, pruta rejält ell så får de sälja bilen skattad och besiktigad.. har du någon länk ell bild på bilen?

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Raxox
13 april 2011 · 18 Inlägg

Egentligen vill jag väll inte länka men med tanke på allt så blir det nog inget köp på den från min del.
http://www.blocket.se/alvsborg/Fin_BMW_ … 13&w=2

Edit:
Har ni en billig bil (MAX 30.000) som drar <0.7 så länka gärna om den finns på blocket eller liknande. Men som inte ser ut/är en skrot-hög !
Bör finnas i Skaraborg och helst ska det vara sedan (inte kombi)

Senast redigerat av Raxox (13 april 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang