Luftmängsmätare trasig

kristinas40
10 april 2011 · 174 Inlägg

Kan man kolla om luftmängsmätaren är trasig.

Någon som vet?

Hur verkar bilen när den är trasig.

haggen90
10 april 2011 · 496 Inlägg

dra ut kontakten bara .mvh

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
Honda_nr1
11 april 2011 · 7 Inlägg

kan vara allt från orolig tomgång till att motorlampan lyser inne i bilen...

kristinas40
11 april 2011 · 174 Inlägg

oki. för den rycker å hela tiden å dör nästan på tomgången
å gasar man på så är det som en vägg framför. turbon går bara upp till 0,4 när den ska va på 0,7 vid 5500varv

haggen90
11 april 2011 · 496 Inlägg

kristinas40 skrev:
oki. för den rycker å hela tiden å dör nästan på tomgången
å gasar man på så är det som en vägg framför. turbon går bara upp till 0,4 när den ska va på 0,7 vid 5500varv

Grundladd är ju 0.28bar så du vet, så kolla om vakkum slangarna är sönder från turbo till magnetventilen, jag tror din turbo laddar allt den kan och lite till som resulterar att  motorn spikar pga att den blir för mycket luft och för lite bränsle. När den spikar så laddar den 0.7-0.8 med orolig tomgång när den står still, så det du ska göra är byta slangarna sedan köra en bra stund så kommer bilen själv justeras. mvh Joachim

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
a-rosdahl
12 april 2011 · 207 Inlägg

Lånar tråden lite.
Fick felkoder på både spjällhus och lmm för ett tag sen på min audi a3. Spjällhuset är byt och omprogramerat. Köpte en ny billigare modell lmm och monterade idag. Då blev det ännu värre, så illa att bilen bara gick att starta ibland. Tänkte att det kanske funkade även fast det inte var originaldel men tydligen inte. Så får bli iväg och köpa en ny lmm imorgon.
Då måste jag fråga om där nu kanske ligger nån felkod på lmm kvar och jag sätter i den nya lmm kommer jag få samma problem då och jag måste åka och ta bort felkoderna igen? Han som programerade spjället idag tog bort den felkoden som låg på lmm men jag vet ju inte om jag har fått tillbaka den igen.

Honda_nr1
12 april 2011 · 7 Inlägg

låter lite som om de kan vara bensinpumpen åxå..

kristinas40
17 april 2011 · 174 Inlägg

nu har jag ryckt ut kontakten till luftmängsmätaren.

Det var ingen skillnad är den trasig då.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang