SMS från englang gällande bilannons. Scam?

Fnorpan Mångsysslare
30 april 2011 · 26 Inlägg

OK jag har nu svängt lite i min vilja igen som inte ovanligt är, man kan få pisksnärtskador lätt av min impulsivitet =P Ska sälja min C3:a och la sagt och gjort upp den på blocket redan igår.

Nu till det skumma. Fick ett sms imorse av nån snubbe från england? Vad tror ni om detta...

"clarnellmi: Hi, I viewed your car listed on blocket.se and I am ready to buy it. Email me to clarnell.milka@hotmail.co.uk"

Har svarat på hans/hennes sms via mail men kan inte skaka en viss oroskänsla. Detta är min första bilförsäljning och givet kanske jag är lite nervigare än många men lite rådgivning skulle fanken inte sitta fel just nu.

Hilfe bitte!!!!!! *nojjig*

Senast redigerat av chrizz (1 maj 2011)

...Att träta med en kvinna, är som att läsa tidningen i full storm...
Du skall icke muttra: ...varför... Tänk: VARFÖR INTE?!!!
gamlingen
30 april 2011 · 5 198 Inlägg

Fnorpan skrev:
OK jag har nu svängt lite i min vilja igen som inte ovanligt är, man kan få pisksnärtskador lätt av min impulsivitet =P Ska sälja min C3:a och la sagt och gjort upp den på blocket redan igår.

Nu till det skumma. Fick ett sms imorse av nån snubbe från england? Vad tror ni om detta...

"clarnellmi: Hi, I viewed your car listed on blocket.se and I am ready to buy it. Email me to clarnell.milka@hotmail.co.uk"

Har svarat på hans/hennes sms via mail men kan inte skaka en viss oroskänsla. Detta är min första bilförsäljning och givet kanske jag är lite nervigare än många men lite rådgivning skulle fanken inte sitta fel just nu.

Hilfe bitte!!!!!! *nojjig*

Glöm den.. bluff så det skriker om det.. använd sökfunktionen och du skola finna.

Slash Saabifierad
30 april 2011 · 2 026 Inlägg

Ja, ja och åter ja.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Fnorpan Mångsysslare
30 april 2011 · 26 Inlägg

Mmm, då är det inte bara jag som är en toka med andra ord. *pwew*

Ja jag har faktiskt googlat detta men det ända jag hittade var från ett finskt forum och jag kan inte finska så jag fatta inte ett skvatt!!! lol

...Att träta med en kvinna, är som att läsa tidningen i full storm...
Du skall icke muttra: ...varför... Tänk: VARFÖR INTE?!!!
gamlingen
30 april 2011 · 5 198 Inlägg

Fnorpan skrev:
Mmm, då är det inte bara jag som är en toka med andra ord. *pwew*

Ja jag har faktiskt googlat detta men det ända jag hittade var från ett finskt forum och jag kan inte finska så jag fatta inte ett skvatt!!! lol

Nä Finska är inte ett språk,, det är ett läte cool

Fnorpan Mångsysslare
30 april 2011 · 26 Inlägg

gamlingen skrev:
Nä Finska är inte ett språk,, det är ett läte cool

*rofl* Nu ska vi inte mobbas här *fniss fniss* men kul var det i vilket fall! tongue

...Att träta med en kvinna, är som att läsa tidningen i full storm...
Du skall icke muttra: ...varför... Tänk: VARFÖR INTE?!!!
DavidSan
30 april 2011 · 227 Inlägg

Det finns en tråd om detta som en medlem har lagt upp... Sälj till ngn som BOR i sverige OCH som inte är SKUM!

Fnorpan Mångsysslare
30 april 2011 · 26 Inlägg

DavidSan skrev:
Det finns en tråd om detta som en medlem har lagt upp... Sälj till ngn som BOR i sverige OCH som inte är SKUM!

Hmmm, letade tydligen inte tillräckligt ingående för jag letade i forumet efter detta och ägnade en hel del tid i morse åt att försöka hitta info via google. Men men, shit happens och nu vet jag helt klart ^^ Ni är ju för rara som hjälper och rättar en liten virrpanna tongue

...Att träta med en kvinna, är som att läsa tidningen i full storm...
Du skall icke muttra: ...varför... Tänk: VARFÖR INTE?!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang