3212
Sök

Stötar från bilen.

3 182 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
imellan åt när jag ska stänga eller öppna bilen får jag el stötar från bilen, varför blir det så. går det att göra nått åt saken.

Neerd
1 596 Inlägg
6 maj 2011
antar att du menar när du tex rör dörren? statisk elektricitet isf tongue vet dock inte vad du ska göra åt det

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

3 182 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
alex_side skrev:
antar att du menar när du tex rör dörren? statisk elektricitet isf tongue vet dock inte vad du ska göra åt det

japp precis det jag menade men det är bara min volvo 740 det blir så på ingen annan bil.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 maj 2011
Du har sån där äcklig plyschinredning i bilen va ??

Sitt stilla med röven istället för att hoppa rundor så gnider du fram mindre statisk elektricitet wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

517 Inlägg
6 maj 2011
Jag har faktiskt upplevt samma problem med min bil...

Biltema har en liten gummirem med en metall stav inuti som man fäster under bilen som släpas efter backen och jordar bilen så man slipper få stötar. Men det kan kännas lite som en åsa-nisse lösning tongue

3 182 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:

Sitt stilla med röven istället för att hoppa rundor så gnider du fram mindre statisk elektricitet wink

oki har det med stolarna att göra.

6 170 Inlägg
6 maj 2011
pukan2 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Har ni diskuterat statiskt elektricitet i skolan ?

Hur gjorde man för att få grejor att typ fastna på väggen ?

Jo man gnider fram och tillbaka som en idiot så bildas statisk elektricitet, när du sitter och gnor i bilen så laddas du upp och när du sen tar i metall så laddas du ur. Enkelt eller hur ?

Lösningen är att sitta mer stilla, byta inredning, byta kläder eller överdragsklädsel.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

3 182 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
pukan2 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Har ni diskuterat statiskt elektricitet i skolan ?

Hur gjorde man för att få grejor att typ fastna på väggen ?

Jo man gnider fram och tillbaka som en idiot så bildas statisk elektricitet, när du sitter och gnor i bilen så laddas du upp och när du sen tar i metall så laddas du ur. Enkelt eller hur ?

Lösningen är att sitta mer stilla, byta inredning, byta kläder eller överdragsklädsel.

hur kommer det sig att man får stöttar när man ska in i bilen då. skolan ja det va 13år sedan jag gick i.

6 170 Inlägg
6 maj 2011
Vad har du för kläder oftast och vad har du för möbler hemma då ??

För det lär ju vara du som laddas ur i bilen tycker jag.

Fast iofs så kan det ju vara att bilen laddas upp när du sitter där och laddningen är kvar när du kommer dit nästa gång..

Sök