3205
Sök

Koppla varvmätare 740 t5?

Avstängd
47 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Tja har separata spolar på bilen och varmätaren funkar inte har inte något g utag på generatorn vart ska man koppla på sig kamgivaren? Sen vart den ska gå i panelen?försökt med massa olika sett men får fan inte igång den? Skulle va tacksam om någon kan hjälpa mig med svaret?.mvh/Daniel.E

Pim_Pim
9 maj 2011
_honda skrev:
Tja har separata spolar på bilen och varmätaren funkar inte har inte något g utag på generatorn vart ska man koppla på sig kamgivaren? Sen vart den ska gå i panelen?försökt med massa olika sett men får fan inte igång den? Skulle va tacksam om någon kan hjälpa mig med svaret?.mvh/Daniel.E

Är det inte bara och koppla grön till tändspolen och svart till jord
o sen röd till plus o vit till belysning ?
Senast redigerat av Pim_Pim (9 maj 2011)

Avstängd
47 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Nja va ju inte så lätt riktigt det är därför ja inte får igång den.sen har ja separata spolar.mvh/Daniel

Hobby Fotograf
650 Inlägg
9 maj 2011
Du får kika i nått elschema eller liknande, för man ska ta och koppla den till motorstyrboxen wink eller det gjorde jag iallafall wink

8 267 Inlägg
9 maj 2011
Man ska inte klippa kablarna till kampositionsgivaren. Man lär leta på signalen från styrboxen som går in till instrumenthuset. Innan styrboxen så är det helt fel signaler från givare för at kunna använda dem till att styra mätaren.

Sök