Urladdat batteri + stekhett runt låset! Audi A6 -95

mattiass Rekondare
16 maj 2011 · 254 Inlägg

Idag när jag skulle hem från jobbet var bilen helt död så jag fick starta med starthjälp, sen när jag kom hem så stoppade jag i nyckeln i passagerardörren och plockade ut lite saker ur bilen för att sen låsa (centrallåset på förarsidan är ur funktion så måste använda passagerarsidan) och efter att jag låst så tog jag på nyckeln och den var het så jag brände mig, kände med handen på bildörren runt låset och där var det hett så det blev kondens typ, nästan rykte alltså..

Någon som har varit med om detta och har någon aning vad det är som händer?

Volvo XC70 (2001)
Drönirettab
16 maj 2011 · 21 761 Inlägg

Låter som kortslutning inuti dörren vid låset, detta kan i så fall vara orsaken till att batteriet var dött. Plocka loss dörrsidan och inspektera centrallåset+kablarna runt omkring. smile

mattiass Rekondare
16 maj 2011 · 254 Inlägg

Okej ja får ta och kika på det och se hur det ser ut

Volvo XC70 (2001)
fredde_petermann
18 maj 2011 · 233 Inlägg

Jag tror att du har uppvärmda  låscylindrar och om det har hängt sig så blir det stekhett och batteriet dör och detta är en utrustning som fans dom tillval ifrån fab så där har du förklaringen

Audi frälst
mattiass Rekondare
18 maj 2011 · 254 Inlägg

fredde_petermann skrev:
Jag tror att du har uppvärmda  låscylindrar och om det har hängt sig så blir det stekhett och batteriet dör och detta är en utrustning som fans dom tillval ifrån fab så där har du förklaringen

Jaha där ser man! Tackar smile

Volvo XC70 (2001)
fredde_petermann
18 maj 2011 · 233 Inlägg

du aktiverar det genom att hålla uppe handtaget

Audi frälst
mattiass Rekondare
18 maj 2011 · 254 Inlägg

På utsidan?

Volvo XC70 (2001)
fredde_petermann
18 maj 2011 · 233 Inlägg

japp

Audi frälst
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang