Saab 9-3 -99 Helljus probs

Sebbe021
2 februari 2011 · 20 Inlägg

Tjena alla kunniga garaggare!

Är nu så att mitt helljus på min saab har börjat krångla, en dag när jag startade bilen så funkade helt plötsligt inte helljuset.

Självklart har jag ljusreglaget vridet till höger av de tre olika lägena.

Jag drar spaken bakåt men inget händer, kan inte ens blinka med helljusen, bytte lampor gjorde jag för 4 veckor sen så dom är det inge fel på alls (då skulle ju halvljusen också sluta fungera för den delen)

Halvljusen fungerar alltså utmärkt. oavsett vad jag har reglaget på så funkar inte helljusen.

Själv är jag ordentligt okunnig men hoppas det kan vara någon säkring eller något bara? Ska köpa nya imorn och byta, men finns det ens en speciell säkring endast för helljusen?

Jag är orolig att det kan vara något större elektriskt problem?

Mvh

Saab 9-3 "Sport Edition" (1999)
benilsson
2 februari 2011 · 157 Inlägg

värt att kolla är lampreläet. sitter i säkringsboxen i motorutrymmet. är ett stort orange. brukar krångla på saabarna. Mitt kan glappa i bland men om man slår till det börjar det lysa.

Sebbe021
2 februari 2011 · 20 Inlägg

benilsson skrev:
värt att kolla är lampreläet. sitter i säkringsboxen i motorutrymmet. är ett stort orange. brukar krångla på saabarna. Mitt kan glappa i bland men om man slår till det börjar det lysa.

Ska kolla det!

Saab 9-3 "Sport Edition" (1999)
daaanyy
2 februari 2011 · 670 Inlägg

garanterat reläet...hade liknande fel på min.

Mvh Daaanyy
Sebbe021
2 februari 2011 · 20 Inlägg

daaanyy skrev:
garanterat reläet...hade liknande fel på min.

Okej, vad kan jag göra åt det då förutom att testa slå på det och försöka visa vem som bestämmer? Köpa nytt? Lämna in och få lagat? Är student så har inte överdrivet med pengar att lägga ut på sånt skit...

Saab 9-3 "Sport Edition" (1999)
daaanyy
2 februari 2011 · 670 Inlägg

Jag hämtade ett på skroten till min smile

Mvh Daaanyy
Sebbe021
2 februari 2011 · 20 Inlägg

daaanyy skrev:
Jag hämtade ett på skroten till min smile

Får göra det samma jag då sen när jag har tid smile

Sidnot: Jävla snyggt bygge du har! Ville bara länga in det wink

Saab 9-3 "Sport Edition" (1999)
daaanyy
2 februari 2011 · 670 Inlägg

Sebbe021 skrev:

daaanyy skrev:
Jag hämtade ett på skroten till min smile

Får göra det samma jag då sen när jag har tid smile

Sidnot: Jävla snyggt bygge du har! Ville bara länga in det wink

Haha tack...råder delade meningar om "snygghetsfaktorn" men jag kör mitt race o bygger bilen efter mitt tycke smile

Mvh Daaanyy
Sebbe021
2 februari 2011 · 20 Inlägg

daaanyy skrev:

Sebbe021 skrev:

daaanyy skrev:
Jag hämtade ett på skroten till min smile

Får göra det samma jag då sen när jag har tid smile

Sidnot: Jävla snyggt bygge du har! Ville bara länga in det wink

Haha tack...råder delade meningar om "snygghetsfaktorn" men jag kör mitt race o bygger bilen efter mitt tycke smile

Får fortsätta detta i din tråd istället men behöver jag säga mer än "Eklund"? hehe jag gillart!

Saab 9-3 "Sport Edition" (1999)
Turbo_ride
19 maj 2011 · 163 Inlägg

Hej hej så bra jag hitta denna tråd då kan jag hjälpa en polare med det. Vill bara tillägga att det kan funka att öppna det och göra om lödningar om det ser ut som jag tror, så lagade jag ett relä på min förra bil.

ha d

Volvo C70 (1999)
push_it
19 maj 2011 · 333 Inlägg

Finns relän på Tradera för en överkomlig slant med

andreas1
21 maj 2011 · 1 020 Inlägg

syns direkt när man öppnar dom lödningen släpper löda det och det håller 10 år till tar själv emot kassa relä lödar dom o säljer otroligt vanligt saabfel

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang