3442
Sök

Köpråd Nissan Silvia S14

Japanese Engineering
690 Inlägg
29 maj 2011
slowSwede skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Billigt sålde du den riktigt billigt!

Jepp. Orkar inte med en massa prutgubbar.
Sätter man det billigt så att det sprutar telefonsamtal så slipper man sådant.

Folk prutar ju alltid, även om du vill ha 1000kr för den.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

223 Inlägg
29 maj 2011
1EVOXIN1 skrev:
slowSwede skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Billigt sålde du den riktigt billigt!

Jepp. Orkar inte med en massa prutgubbar.
Sätter man det billigt så att det sprutar telefonsamtal så slipper man sådant.

Folk prutar ju alltid, även om du vill ha 1000kr för den.

Säljarens förhandlingsläge blir ju lite bättre med låga priser
Prutgubbarna blir färre, de seriösa fler och samtidigt säljer man till utsatt pris. Fast det gällde ju i detta fall en s15 så nu får vi starta en egen sälja bil tråd snart wink
Senast redigerat av slowSwede (29 maj 2011)

Ointresserad.
936 Inlägg
29 maj 2011
Som sagt. Ta kontakt med superior istället.

Det skriker våldtäkt om den du länkar.

Teabag appreciation club.

223 Inlägg
29 maj 2011
Ts, kolla om det kan vara ett alternativ att köpa en i Tyskland istället.
En snabbtitt ger vid handen att det är billigare söderut.

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Ok liten update, jag var på japsport och kollade, jag fick en dålig känsla av hela stället och kände absolut inte för att lägga 95k på en bil där, dom kändes helt enkelt för oseriösa och stället såg ut som baksidan av en soptipp tongue.

Så nu var man tillbaka på ruta ett, men tack som fan för all feedback!
Kan ju inte åka och titta på Evon då den ligger i umeå och mr2n är väll mitt mest intressanta objekt just nu smile

En till intressant MR2 http://www.blocket.se/halland/Toyota_MR … 11&w=3

En fräck skyline http://www.blocket.se/jonkoping/Nissan_ … 11&w=3

Nackdelen är att jag inte har en aning om de är bra eller kassa, har inte direkt öga för bilar att se ifall de är vettiga eller kommer pajja om 10 mil tongue....
Fastnat lite för supra också, de ser riktigt fräcka ut smile

well well ^^
Senast redigerat av Fougner (31 maj 2011)

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Nu dök alla dem där upp O.o?! Konstigt... Japp kan kolla tyskland, något tips på sida? Mitt googlande gav inget tongue....
Superior hade bara en bil i min prisklass, och det var en S14 original hmm...

En gång till nu
760 Inlägg
31 maj 2011
RD_87 skrev:
En liten fundering bara, med alla dessa mods kan den ju vara ganska lurig att få igenom på SBP? Kanske kan vara bra att har orginalprylarna också.
Ser den inte lite ut som ett råttbo under huven också? Jag vet inte jag håller inte på med japs, det var bara en tanke.

smutsig motor, orginal grenrör och insug. inte mycket dom har att gå på där, avgasmätning kan ja inte svara på om de andra kammar eller frånvaro av kattalysator.

vill du kolla i tyskland så gå in på www.mobile.de och kolla, finns engels översättning där och sidan där e jättebra. beroende vart du bor i landet så kan du tänka runt 10 000:- med införsel i sverige + färja+ bensin inräknat.

sen kan du kolla på grenröret om de är en s14 motor eller om de är en s14a (sitter ett utstick med plugg i på s14 o inte s14a).

lycka till cool

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Tackar slowswede smile Inte säker på vad du pratar om alexx men jag ska hålla mig borta från den bilen smile

7 120 Inlägg
31 maj 2011
Köp ALDRIG något från Jap Sport, gör en snabb googling om företaget och se efter tongue

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Haha alexx sry trodde det som stod under var din sig xD! Tack så mycket, det var värdefull info, skriver ner det också!

165 Inlägg
31 maj 2011
Lite varning som i alla fall gäller på nissan s14. efter så där 13,000mil känns de rätt slitna..Går säkert fixa med lite bussningar och sådant men det är inte direkt super kvalitet på de bilarna. Mr2 har har bättre kvalitet enligt mig i alla fall

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
A_Amby skrev:
Lite varning som i alla fall gäller på nissan s14. efter så där 13,000mil känns de rätt slitna..Går säkert fixa med lite bussningar och sådant men det är inte direkt super kvalitet på de bilarna. Mr2 har har bättre kvalitet enligt mig i alla fall

Aight tackar big_smile Hur är det med skyline då? Har råkat snöat in mig lite på nissan, men jag gillar många av deras bilar ^^.. T.ex denna http://www.blocket.se/jonkoping/Nissan_ … 11&w=3

Jag bara matar frågor i denna tråd men det är bara för att jag själv är så okunnig ^^

Sök