"Köpråd:" Däck till 18"

Mattias-Larsson
22 juni 2011 · 5 Inlägg

Hej
Surfar runt inne på Däckonline- http://www.dackonline.se/ och det är en Djungel, givetvis får man vad man betalar för.
Är ute efter 4st däck till mina 18" 7.5, däcken bör då vara 225/40

Vilka märken Rekommenderas och vilka Inte?

Senast redigerat av Mattias-Larsson (22 juni 2011)

P_Hellstrom
22 juni 2011 · 113 Inlägg

kört med Hankook Ventus tidigare, men kör nu på Kumho Ecsta KU31 och är grymt nöjd med greppet iaf, vägljud och slitage är svårt att avgöra då dom sitter på fel bil för att få detta rättvist bedömt så att säga.. wink
Vill inte på något sätt kasta skit på några billigare märken, men vill man höra däcken, så är ju nankang ett väldigt bra däck i just detta hänseende.. smile vad är det för fälgar du skaffat? Mvh

Kolla gärna in mitt Projekt: Inzane Supra goes OEM+
Mattias-Larsson
22 juni 2011 · 5 Inlägg

Kumho KU39
225/40 R18 92Y XL med fälgskyddslist, dvs kant på sidan av däcket som skyddar fälgen mot t ex vassa trottoarkanter., BSW** 1159,80 SEK
Kan det vara något å ha da? Prisvärt?

Rickard-v
22 juni 2011 · 2 665 Inlägg

Kumho är ok, då har du undvikit den rena dyngan. Mkt prisvärt! Kostar minst 1500kr hos din lokale däckgubbe.

Har du polare som kan montera?
Eller ska du anlita en "däckonline partner" ??

Här i västerås tar en DO partner 270kr däcket för montering. =1080kr Tänk på det! Det ingår ju när du pratar med din lokale däckgubbe.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
23 juni 2011 · 3 804 Inlägg

rekomderar varmt. toyo proxes t1r

Bra och billiga.


Bmw osv..
Tias88 OEM Rox
23 juni 2011 · 245 Inlägg

Mattias-Larsson skrev:
Kumho KU39
225/40 R18 92Y XL med fälgskyddslist, dvs kant på sidan av däcket som skyddar fälgen mot t ex vassa trottoarkanter., BSW** 1159,80 SEK
Kan det vara något å ha da? Prisvärt?

Jag har dessa däck, och visst är dom bra, men räkna med mjukt gummi och kort livs-tid smile

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
JockeRX7 KTM 660
23 juni 2011 · 537 Inlägg

Skippa billiga däck i alla fall. Köper du ett budget märke så kommer du få ett högt väg ljud och en kort livsdlängd. Så det blir snart dags att byta däck igen vilket gör att dom inte blir så billiga i längden.
Min mamma köpte nankang till sin bil i 15", dom låter väldigt mycket så kan bara tänkta mig hur mycket ett par 18" skulle låta. Åk till en däckverkstad och se vad dom rekommenderar efter dina behov. Sen kan du köpa dom via däckonline om du vill det. Tänk på att dom flesta däckverkstäder faktist ger dig rabatt på däck och skifte.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
torpis Forummoderator
23 juni 2011 · 10 572 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Min mamma köpte nankang till sin bil i 15", dom låter väldigt mycket så kan bara tänkta mig hur mycket ett par 18" skulle låta.

Jag kör Nankang NS2 på mina bilar och är jättenöjd. Jag köper dem eftersom dem är tysta(!) Jag pendlar 6mil till jobbet och tycker dem fungerar utmärkt, både vad gäller grepp och som sagt för den låga ljudnivån. Har kört flera olika uppsättningar i både 15, 16 och 17" och aldrig upplevt dem som bullriga, snarare tvärt om väldigt tysta.

Andra däck har det sjungit om(i synnerhet Marshall) men Nankang är tysta.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
23 juni 2011 · 2 972 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Skippa billiga däck i alla fall. Köper du ett budget märke så kommer du få ett högt väg ljud och en kort livsdlängd. Så det blir snart dags att byta däck igen vilket gör att dom inte blir så billiga i längden.
Min mamma köpte nankang till sin bil i 15", dom låter väldigt mycket så kan bara tänkta mig hur mycket ett par 18" skulle låta. Åk till en däckverkstad och se vad dom rekommenderar efter dina behov. Sen kan du köpa dom via däckonline om du vill det. Tänk på att dom flesta däckverkstäder faktist ger dig rabatt på däck och skifte.

På mina 19" jag köpte beg satt det budget-däck. Fullrun nånting. Högt vägljud JA, men kort livslängd nej. Stenhårda, slits inte ett dugg... Tänkte stå ut med vägljudet tills jag behövde byta, men det behövs fan inte, dom slits inte alls hmm Nån som vill köpa 4st 19" med högt vägljud och oändlig livslängd?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Rickard-v
23 juni 2011 · 2 665 Inlägg

torpis skrev:

JockeRX7 skrev:
Min mamma köpte nankang till sin bil i 15", dom låter väldigt mycket så kan bara tänkta mig hur mycket ett par 18" skulle låta.

Jag kör Nankang NS2 på mina bilar och är jättenöjd. Jag köper dem eftersom dem är tysta(!) Jag pendlar 6mil till jobbet och tycker dem fungerar utmärkt, både vad gäller grepp och som sagt för den låga ljudnivån. Har kört flera olika uppsättningar i både 15, 16 och 17" och aldrig upplevt dem som bullriga, snarare tvärt om väldigt tysta.

Andra däck har det sjungit om(i synnerhet Marshall) men Nankang är tysta.

Ja de är tysta om du jämför med Marshall men om du jämför med Pirelli eller Michelin då??

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
torpis Forummoderator
24 juni 2011 · 10 572 Inlägg

Rickard-v skrev:

torpis skrev:

JockeRX7 skrev:
Min mamma köpte nankang till sin bil i 15", dom låter väldigt mycket så kan bara tänkta mig hur mycket ett par 18" skulle låta.

Jag kör Nankang NS2 på mina bilar och är jättenöjd. Jag köper dem eftersom dem är tysta(!) Jag pendlar 6mil till jobbet och tycker dem fungerar utmärkt, både vad gäller grepp och som sagt för den låga ljudnivån. Har kört flera olika uppsättningar i både 15, 16 och 17" och aldrig upplevt dem som bullriga, snarare tvärt om väldigt tysta.

Andra däck har det sjungit om(i synnerhet Marshall) men Nankang är tysta.

Ja de är tysta om du jämför med Marshall men om du jämför med Pirelli eller Michelin då??

Jag körde alltid p zero nero innan och det är ett underbart däck i både blött och torrt samt håller länge, jag upplever ljudnivån ungefär samma som NS2 faktiskt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Mattias-Larsson
24 juni 2011 · 5 Inlägg

Blev beställning av en uppsättning: Nokian Z G2 225/40 ZR18 92Y XL BSW

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang