4288
Sök

Jord på gammal stereo

424 Inlägg
26 september 2005
Trådstartare
#1
Hej

plockade loss grannens gamla stereo, skulle sätta i en ny, och upptäckte till min förvåning att jord saknades. Det fanns varken jordkabel från stereon eller jord draget till stereon. Ändå så fungerar den gamla, den nya funkar dock inte utan jord.

är det magi? eller jordar den genom själva stereons "hölje"?

/paya

**// Toyota \\**

4 554 Inlägg
27 september 2005
#2
jorden går i antennen då... alla spelare funkar utan jord bara antennen sitter i.. nackdelen är att de lätt ärjar så dra en ny

424 Inlägg
29 september 2005
Trådstartare
#3
okej men ja hitta jordkabeln nu. den var ansluten på höljet.

**// Toyota \\**


Sök