4317
Sök

Använd blinkers!

86 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
jag hör ofta folk som blir vansinniga på folk som inte använder blinkers.

Jag själv har aldrig tänkt tanken. Visst skulle jag bli tjurig om det påverka min egen körning, men det är det sällan det gör.

En öl.. brukar leda till fler öl.

88 Inlägg
29 september 2011
Vad vill du att vi ska diskutera? smile

Om du försöker framföra att det är värdelöst att blinka så förstår jag verkligen inte logiken i det. Utveckla gärna.

86 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
Svolte skrev:

Om du försöker framföra att det är värdelöst att blinka så förstår jag verkligen inte logiken i det. Utveckla gärna.

Jag vet att den här frågan brukar vara upprivande så jag väntar mig massor av hat från båda sidor. smile

Jag tycker blinkersen är nödvändig. Men jag har heller aldrig stört mig på någon som inte använt blinkersen

En öl.. brukar leda till fler öl.

99 Inlägg
30 september 2011
"Jag vet att den här frågan brukar vara upprivande"

Vilken fråga ?

88 Inlägg
30 september 2011
Banksy skrev:
Svolte skrev:

Jag vet att den här frågan brukar vara upprivande så jag väntar mig massor av hat från båda sidor. smile

Jag tycker blinkersen är nödvändig. Men jag har heller aldrig stört mig på någon som inte använt blinkersen

Jahaja, då missförstod jag ditt första inlägg.

Personligen så tycker jag att man ska vara så tydlig som möjligt i alla situationer och att skippa körriktningsvisare är inte speciellt bra i det avseendet. Det är liksom till för att undvika onödiga missförstånd och jobbiga situationer.
Sen så skulle jag inte kunna bry mig mindre om folk som blinkar vänster i rondeller (förutsatt att de blinkar UT ur rondellen såklart) eller folk som kanske skippar det i gles trafik...

1 624 Inlägg
30 september 2011
man hatar när folk inte använder blinkers - ändå så använder man den inte så flitigt själv.
man hatar när folk "kör om" på högersidan och klänger sig in i kön - man gör om det själv varje dag.

8 892 Inlägg
30 september 2011
Låser och hänvisar till bloggen.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök