Byte av motor i min 850 T5!

Kirllkil
22 mars 2012 · 79 Inlägg

Ska byta motor i min 850 T5 och har köpt en 850 T5-R motor som gått 19 000 mil, det ända felet enligt bildelsbasen var att yttre packbox läckte, vilket jag anser är lätt att byta.

Nu till problemet jag behöver en ny automatlåda till den nya motorn då den som sitter i nu är en 850 glt låda och jag vill inte sätta på den på den nya motorn, samt att jag tänker sätta dit ett extraktorgrenrör när man ändå är i farten, men jag vet inte vart man får tag på de 2 sakerna eller vilka saker förutom lådan och grenröret som behövs (packningar och sånt).

Råkar någon ha detta liggande vore det super bra att höra av sig till mig, lådan ska helst inte ha gått över 20 000 mil och grenröret ska vara fräsht!

Kirllkil
22 mars 2012 · 79 Inlägg

T.ex. vad behöver jag för avgashus eller funkar det som sitter där original att montera på extraktorgrenröret?

Gärna ett japangrenrör om någon har ett sånt, men även där? vad behövs det mer än bara grenröret om jag endast har det som sitter på T5 original?

Senast redigerat av Kirllkil (22 mars 2012)

Marlboroman
22 mars 2012 · 8 234 Inlägg

Ska du köra med en automatlåda som inet är ombyggd för att hålla bättre kan du hoppa över allt vad extraktorgrenrör heter. För att det ens ska vara någon ide att byta till ett sånt ska man ha lite större effektambitioner, säg 400hk+ som ett riktmärke.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Kirllkil
22 mars 2012 · 79 Inlägg

Aha, jamen dåså då är allt jag behöver en "ny" automatlåda då! Vi ska väll landa där tillslut men nu gäller det bara att få ihop pärlan får man tar resten sen när ekonomin tillåter men då blir det nog att köpa ett bättre objekt som redan är manuell!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang