Konverterat 850R till manuell problem med besiktningen nu

Severin
26 april 2012 · 1 587 Inlägg

Nu är man hemma, bilen är omreggad med manuell låda nu och besiktningen gick igenom utan anmärkning ! big_smile nice nice.. Tråden kan låsas om inte någon vill låna den till frågor osv :p

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 april 2012 · 13 741 Inlägg

Severin skrev:
Nu är man hemma, bilen är omreggad med manuell låda nu och besiktningen gick igenom utan anmärkning ! big_smile nice nice.. Tråden kan låsas om inte någon vill låna den till frågor osv :p

låsas är väll dumnt

det kan vara intresant att veta hur du gick tillväga
med volvo kontakter eller knallade du bara in på närmaste volvo verkstad och bad dom att intyga?

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Bimiss
26 april 2012 · 154 Inlägg

Det står väl i tråden?

Han fick väl ombesiktning typ, för att inte det satt original luftfilter och lite annat lull-lull?

Severin
26 april 2012 · 1 587 Inlägg

Ja precis, bilen byggdes om och jag hade fått höra av vissa att "de ingen fara ba kör in i Bes o allt ordnar sig " haha bullshit.. Man behöver intyg från Volvo och en koll på Volvo från deras tekniker att allt e gjort som de ska o att allt riktigt sitter på den o inte något konstigt som eftermarknads fjädrar etc etc..

Ring till Volvo PV i gbg o prata med dom, jag fick påståenden som t.ex. "Ledsen att säga det, men om besiktningsteknikern gör sitt jobb så kommer du inte få igenom den med konverterad låda..." bla bla bla.. Haha
Många andra sa även att de ba att glömma att få detta gjort eller detta papper som jag var ute efter, mer exakt " De näst intill omöjligt att få tag i såna papper idag "... Aa men så är ju inte fallet big_smile !
Iaf, när allt e klart på bilen så bokar man tid o får de gjort, enkelt som fan.. Dock fick jag lite problem eftersom jag inte viste att ALLT måste vara original på bilen när detta utförs dvs omreggningen..
Så i mitt fall var det öppet filter och avgas system.. Nu är allt fixat o som sagt så gick bilen idag igenom utan anmärkning !

nixon89 klabbarpan
27 april 2012 · 3 041 Inlägg

Vad är det nu man säger... Den envise vinner? Stort grattis till en lyckad ombyggnad:-)

Alltid kul när någon ger sig på det "omöjliga"!

Mvh benna

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Pim_Pim
27 april 2012 ·

Ingenting är omöjligt påstås det. wink

Senast redigerat av Pim_Pim (27 april 2012)

Severin
27 april 2012 · 1 587 Inlägg

nixon89 skrev:
Vad är det nu man säger... Den envise vinner? Stort grattis till en lyckad ombyggnad:-)

Alltid kul när någon ger sig på det "omöjliga"!

Mvh benna

Tack.. Kan säga så här, de va ett jävla äventyr haha ! big_smile

nixon89 klabbarpan
27 april 2012 · 3 041 Inlägg

Severin skrev:

nixon89 skrev:
Vad är det nu man säger... Den envise vinner? Stort grattis till en lyckad ombyggnad:-)

Alltid kul när någon ger sig på det "omöjliga"!

Mvh benna

Tack.. Kan säga så här, de va ett jävla äventyr haha ! big_smile

Haha ja det kan jag tänka mig:-D 

Mvh benna

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 april 2012 · 13 741 Inlägg

Severin skrev:
Ja precis, bilen byggdes om och jag hade fått höra av vissa att "de ingen fara ba kör in i Bes o allt ordnar sig " haha bullshit.. Man behöver intyg från Volvo och en koll på Volvo från deras tekniker att allt e gjort som de ska o att allt riktigt sitter på den o inte något konstigt som eftermarknads fjädrar etc etc..

Ring till Volvo PV i gbg o prata med dom, jag fick påståenden som t.ex. "Ledsen att säga det, men om besiktningsteknikern gör sitt jobb så kommer du inte få igenom den med konverterad låda..." bla bla bla.. Haha
Många andra sa även att de ba att glömma att få detta gjort eller detta papper som jag var ute efter, mer exakt " De näst intill omöjligt att få tag i såna papper idag "... Aa men så är ju inte fallet big_smile !
Iaf, när allt e klart på bilen så bokar man tid o får de gjort, enkelt som fan.. Dock fick jag lite problem eftersom jag inte viste att ALLT måste vara original på bilen när detta utförs dvs omreggningen..
Så i mitt fall var det öppet filter och avgas system.. Nu är allt fixat o som sagt så gick bilen idag igenom utan anmärkning !

felet var att du valde att göra en reg besiktning

normalt sätt skiter bes i om det är aut eller manuell låda

även om chansen finns att dom kan märka det

så hade du hållt käften och bara glidigt in på en vanlig bes hade det nog varit ganska stor chans att du kommit igenom bes

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Severin
27 april 2012 · 1 587 Inlägg

Growe skrev:

Severin skrev:
Ja precis, bilen byggdes om och jag hade fått höra av vissa att "de ingen fara ba kör in i Bes o allt ordnar sig " haha bullshit.. Man behöver intyg från Volvo och en koll på Volvo från deras tekniker att allt e gjort som de ska o att allt riktigt sitter på den o inte något konstigt som eftermarknads fjädrar etc etc..

Ring till Volvo PV i gbg o prata med dom, jag fick påståenden som t.ex. "Ledsen att säga det, men om besiktningsteknikern gör sitt jobb så kommer du inte få igenom den med konverterad låda..." bla bla bla.. Haha
Många andra sa även att de ba att glömma att få detta gjort eller detta papper som jag var ute efter, mer exakt " De näst intill omöjligt att få tag i såna papper idag "... Aa men så är ju inte fallet big_smile !
Iaf, när allt e klart på bilen så bokar man tid o får de gjort, enkelt som fan.. Dock fick jag lite problem eftersom jag inte viste att ALLT måste vara original på bilen när detta utförs dvs omreggningen..
Så i mitt fall var det öppet filter och avgas system.. Nu är allt fixat o som sagt så gick bilen idag igenom utan anmärkning !

felet var att du valde att göra en reg besiktning

normalt sätt skiter bes i om det är aut eller manuell låda

även om chansen finns att dom kan märka det

så hade du hållt käften och bara glidigt in på en vanlig bes hade det nog varit ganska stor chans att du kommit igenom bes

Bra teori, kanske det men jag ville göra detta så de var även gjort på papper efter att jag fick reda på att de var tvunget att göras.. Jag visste inte om det från början men men smile !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang